Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Choć ten rok był ciężki dla całej branży, to Audi AG może pochwalić się kilkoma sukcesami, również w Polsce, gdzie odnotowano wzrost liczby rejestracji aż o 13,25 procent

AUDI AG zakończyło rok 2020 najbardziej owocnym sprzedażowo kwartałem w historii firmy. Od początku października do końca grudnia 2020 marka dostarczyła do rąk klientów 505 583 samochody. Po raz pierwszy przekroczono liczbę pół miliona sprzedanych aut w zestawieniu kwartalnym. Natomiast na przestrzeni całego roku naznaczonego restrykcjami spowodowanymi pandemią Covid-19, Audi dostarczyło w sumie 1 692 773 auta. To spadek o 8,3 procent w porównaniu z rokiem 2019. Pomimo tego, Audi odnotowało nowy rekord sprzedażowy w Chinach, dostarczając na tamtejszy rynek 727 358 samochodów – wzrost o 5,4 procent. Również na polskim ryku, pomimo niesprzyjających warunków, wzrosła ilość rejestracji nowych Audi – o 13,25 procent do 15 602 egzemplarzy.

Dzięki niezwykle silnej pozycji na rynkach światowych, mniej więcej w połowie ubiegłego roku wyszliśmy z pierwszej fali pandemii. Zaraz potem odnotowaliśmy bardzo dobry handlowo III kwartał roku, co w znacznym stopniu przyczyniło się do pomyślnego wyniku końcowego roku 2020. Sytuacja na świecie jest obecnie nadal trudna. Mimo to, na rok 2021 wyznaczyliśmy sobie ambitne cele, dążymy do osiągnięcia stałego wzrostu i z optymizmem patrzymy w przyszłość.

mówi Hildegard Wortmann, szefowa sprzedaży i marketingu AUDI AG

Dzięki rozszerzeniu cyfrowych ofert sprzedaży i serwisu, na przykład konsultacji Audi Live, cztery pierścienie elastycznie i skutecznie zareagowały na wyzwania związane z pandemią. Cyfryzacja sprzedaży i doświadczenia zdobyte podczas pierwszej fali koronawirusa na wiosnę, przyczyniły się w znacznym stopniu do tego, że Audi zakończyło rok 2020 najbardziej udanym kwartałem w historii firmy.

AUDI AG cały czas kontynuuje swoją transformację w dostawcę zrównoważonej mobilności segmentu premium i jest – w niektórych ujęciach – największym producentem pojazdów elektrycznych wśród trzech niemieckich marek premium. Popyt na odnoszący sukcesy model Audi e-tron (w tym Audi e-tron Sportback) w roku 2020 wzrósł o 79,5 procent w porównaniu z 2019 (2020: 47 324 samochody). Audi e-tron jest światowym liderem sprzedaży wśród pojazdów elektrycznych produkowanych przez niemieckich producentów samochodów segmentu premium. W Norwegii jest nawet najlepiej sprzedającym się pojazdem spośród wszystkich modeli elektrycznych dostępnych na tamtejszym rynku. W Niemczech Audi e-tron (w tym Audi e-tron Sportback) zdołało w ostatnim kwartale ponad dwukrotnie zwiększyć swoją sprzedaż w porównaniu z rokiem 2019.

Biorąc pod uwagę inne modele z gamy Audi, to największe wzrosty w porównaniu z rokiem 2019 odnotowały Audi Q3 (+18,1 procent) i Audi A6 (+11,8 procent). Bardzo popularne wśród klientów były też sportowe wersje modelowe spod znaku Audi Sport. Dostarczono ich w roku 2020 ponad 29 300, co oznacza wzrost aż o 16,1 procent w porównaniu z rokiem 2019.

W Polsce

W roku 2020 zarejestrowano w Polsce ogólnie 428 376 nowych, osobowych samochodów. To o 22,9 procent mniej niż w roku 2019. Jedyną marką w zestawieniu TOP 20 – dwudziestu najlepiej sprzedających się na polskim rynku marek samochodowych – która zwiększyła swą sprzedaż, była marka Audi notująca wzrost liczby rejestracji w naszym kraju aż o 13,25 procent. Audi dostarczyło klientom w Polsce 15 602 samochody (2019: 13 777 egz.), zwiększając tym samym udział w rynku do 3,64 procenta (2019: 2,48 procenta). Tylko w grudniu 2020 na polskim rynku zarejestrowano 1719 nowych Audi, o 6,44 procent więcej niż w analogicznym miesiącu roku 2019 (XII 2019: 1615).

Tak dobre wyniki sprzedaży pomimo wysoce niekorzystnych warunków spowodowanych pandemią, to dowód na trwałe i niezależne od przeciwności wartości stojące za naszym hasłem przewodnim „Vorsprung Durch Technik – przewaga dzięki technice. W myśl tych wartości, na przekór trudnościom, umocniliśmy pozycję marki na polskim rynku: rejestrując w całym roku 15 602 samochody odnotowaliśmy kolejny rekord sprzedażowy. Wprowadziliśmy do oferty 24 nowe modele i wersje, w tym pełną gamę modeli typu plug-in. Szczególnie cieszy nas wynik Audi Sport, bowiem wydaliśmy klientom ponad 700 samochodów Audi ze znakiem R i RS – to o 127 procent więcej licząc rok do roku. Ponadto w ramach programu Audi Select: plus sprzedaliśmy ponad 6 tysięcy samochodów, osiągając ponad 23 procentowy wzrost rok do roku. Otworzyliśmy też dwa nowe terminale Audi i kolejne Audi City. To bardzo imponujące osiągnięcia biorąc pod uwagę trudny rok 2020.

podkreśla Michał Bowsza, dyrektor marki Audi
Audi

Poza Europą

Na rynku chińskim Audi sprzedało w ubiegłym roku więcej samochodów niż kiedykolwiek w przeszłości. 727 358 nowych Audi wyjechało na drogi Państwa Środka, co oznacza wzrost o 5,4 procent. Również czwarty kwartał był w Chinach lepszy niż porównywalne okresy lat poprzednich. Do rąk chińskich klientów dostarczono w tym czasie 214 467 aut – wzrost o 7,7 procent. Do nowych, rekordowych wyników na tym największym dla Audi rynku, doprowadziły z pewnością szybkie ożywienie gospodarcze po pandemii oraz wysokie zapotrzebowanie na indywidualną mobilność. Najlepszą sprzedaż odnotowały tam modele: Audi Q2 (+33,8 procent), Audi A6 (+41,1 procent), Audi A7 (+142,1 procent) i Audi A8 (+13,8 procent).

Stanach Zjednoczonych odnotowano spadek rok do roku o 16,7 procent, do 186 620 samochodów. Duży popyt konsumencki oraz tendencja wzrostowa na koniec roku pokazują jednak, że perspektywy na rok 2021 są korzystne. Rosnący popyt widoczny jest przede wszystkim w segmencie SUV-ów: ich udział w sprzedaży Audi na amerykańskim rynku w 2020 roku wyniósł 66 procent, a w czwartym kwartale wzrósł aż do 74 procent. Na przestrzeni całego roku szczególnie dobrze wygląda sprzedaż Audi Q3 (+83,9 procent) i Audi e-tron (+10 procent). W ostatnim kwartale szczególnie dobre były wyniki sprzedaży Audi Q5 (+15 procent) i Audi Q8 (+11 procent).

Audi AG

W Europie 

W całej Europie dostawy nowych Audi były w porównaniu z rokiem 2019 niższe o 19,5 procent i zamknęły się liczbą 619 723 aut. Niemniej jednak wzrosła sprzedaż Audi e-tron (+80,6 procent, w tym Audi e-tron Sportback) i Audi Q7 (+6,3 procent). W czwartym kwartale, pomimo rosnących ograniczeń wynikających z pandemii koronawirusa, trend wzrostowy był już widoczny dla całej gamy modelowej Audi: dostawa 178 891 samochodów w okresie od października do grudnia była o 2,5 procent wyższa w porównaniu z rokiem poprzednim.

Foto. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *