F1: Mercedes kończy współpracę z Petronas. Aramco nowym sponsorem?

Od sezonu 2022 nowym sponsorem tytularnym zespołu Mercedes w Formule 1 ma zostać Aramco. Saudyjski potentat zajmie miejsce firmy Petronas.

Malezyjska firma Petronas była sponsorem tytularnym zespołu Mercedes AMG od momentu powrotu niemieckiej stajni do sportu w 2010 roku. Podczas dziesięciu lat dotychczasowej współpracy, Mercedes-AMG Petronas Formula One Team sięgnęło po siedem tytułów mistrzowskich w klasyfikacji konstruktorów oraz klasyfikacji kierowców (6x Lewis Hamilton, 1x Nico Rosberg). W aktualnym sezonie, Mercedes na sześć wyścigów przed końcem tegorocznych zmagań prowadzi w “konstruktorce” z niewielką przewagą 36 punktów nad Red Bull Racing. Klasyfikacji generalnej kierowców zaś przewodzi zaś kierowca Czerwonych Byków, Max Verstappen. Jego przewaga nad Hamiltonem wynosi jednak zaledwie sześć oczek.

W przyszłym roku Formuła 1 wejdzie w zupełnie nowy okres. Samochody, które ujrzymy w sezonie 2022 na torach będą prezentować się zupełnie inaczej i tak naprawdę konstruowane są od podstaw. Jest to dla wielu zespołów impuls do poważnych zmian, a także do poszukiwania nowego zastrzyku pieniędzy. Między innymi z tych powodów 11-letnia współpraca Mercedesa i Petronasa może wraz z zakończeniem tegorocznych zmagań dobiec końca. W walce o miano sponsora tytularnego dominatora Królowej Sportów Motorowych włączyła się bowiem naprawdę potężna marka.

Mercedes Red Bull Turkish GP 2021

Nowym sponsorem niemieckiego zespołu ma zostać Saudi Aramco – największy pod względem dziennej produkcji koncern paliwowy na świecie. Samo Aramco zaspokaja aktualnie 10% światowego zapotrzebowania na ropę naftową i jest aktualnie jedną z największych firm na całym świecie. Od kilku lat przedsiębiorstwo to jest głównym sponsorem całej serii F1, a umowa opiewa na sumę przekraczającą 450 milionów dolarów. Kolejnym krokiem włodarzy jest bardzo bliska współpraca z najlepszym teamem ostatnich lat.

Jako pierwszy tę informację podał portal Decalspotters, który specjalizuje się w śledzeniu umów sponsorskich w świecie motorsportu. Według medialnych doniesień, nowe porozumienie ma wejść w życie z początkiem 2022 roku, a bolid ma przyjąć akcenty zielono-niebieskie, z którymi identyfikuje się Aramco. Tym samym zniknie niezwykle dobrze znany fanom F1 turkus, który jest kolorem przewodnim Petronasa.

Choć fani F1 oraz samego zespołu nie są zadowoleni z faktu, iż koncern z kraju, gdzie łamane są prawa człowieka oraz wszelkich mniejszości tak mocno panoszy się po sporcie, dla samego Mercedesa jest to świetny ruch biznesowy, który zapewni ekipie stabilność finansową. Jest to niezwykle ważne, szczególnie w tak trudnych czasach dla każdego podmiotu.

Foto. materiały prasowe zespołu