Redaktor | Fotograf

Szwedzka marka konsekwentnie notuje wzrosty sprzedaży względem poprzedniego roku. Bez wątpienia Volvo dobrze poradziło sobie w okresie pandemii. Największy wzrost odnotowano w USA i Europie. W Chinach zanotowano nieco mniejszy, ale nadal wzrost sprzedaży.

Volvo jest jednym z producentów, którzy w ostatnim czasie dobrze sobie radzą. Nawet pomimo trudnych czasów, producentowi udało się zanotować wzrost sprzedaży swoich samochodów. Najwięcej klientów wybiera SUVy marki, w końcu jest to obecnie najpopularniejszy segment. Także w kwietniu Szwedom udało się zwiększyć sprzedaż względem zeszłego roku. Wzrost wynosi niemal 100%, co jest naprawdę świetnym wynikiem. Także w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2021 roku, Volvo udało się podnieść sprzedaż o 51% względem takiego samego okresu 2020 roku.

Volvo

Główną część sprzedaży Volvo stanowiły oczywiście SUVy. Najpopularniejszy okazał się najnowszy model, czyli XC40, ze sprzedażą na poziomie 19 833 sztuk. Tuż za nim uplasował się XC60, którego sprzedano niemal 2000 sztuk mniej. Najbardziej luksusowy model, czyli XC90 sprzedał się w ilości 9371 sztuk. Sukcesem okazała się także linia Recharge. Składają się na nią hybrydy typu plug-in oraz wersja elektryczna modelu XC40. W Europie stanowiły aż 42% całkowitej sprzedaży Volvo, a światowo 24%.

Volvo

Na Starym Kontynencie sprzedano w kwietniu aż 25 816 samochodów, co przyniosło wzrost na poziomie aż 178% względem zeszłego roku. Jeszcze większy wzrost procentowy zanotowano w USA, gdzie sprzedaż wzrosła o 185% i wyniosła 11 036 samochodów. Najmniejszy wzrost procentowy zanotowano w Chinach, gdzie wyniósł on 11%. Sprzedano tam 16 435 samochodów. Najpopularniejsze były tam modele S90 oraz XC60.

Volvo

Volvo patrząc na statystyki bardzo dobrze radzi sobie w obecnych czasach. Dobre planowanie produkcji wraz z wprowadzaniem nowych modeli na rynek powinno przynieść jeszcze większy wzrost sprzedaży. Zwłaszcza skupienie się na linii Recharge powinno przynieść dobre rezultaty, ponieważ samochody elektryczne i hybrydy typu plug-in są teraz na topie. Najtrudniejszy okres już zdecydowanie za Szwedami, więc teraz mogą skupić się na rozwoju swojej linii modelowej.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *