Redaktor | Fotograf

Volvo jak co miesiąc notuje lepsze wyniki w sprzedaży. Tym razem sprzedaż w maju 2021 roku względem analogicznego okresu w 2020 roku wzrosła o 43%.

Volvo jest jednym z producentów, którzy w ostatnim czasie dobrze sobie radzą. Nawet pomimo trudnych czasów, producentowi udało się zanotować wzrost sprzedaży swoich samochodów. Najwięcej klientów wybiera SUVy marki, w końcu jest to obecnie najpopularniejszy segment. W samym maju udało się zwiększyć sprzedaż samochodów o 43% względem tego samego okresu w 2020 roku. Głównymi powodami nadal była pandemia i zwiększony popyt w USA. W Chinach, gdzie wzrost zaczął się właśnie w maju zeszłego roku, zanotowano zwiększenie sprzedaży o 11%.

Sprzedaż samochodów Volvo wzrosła o 43% w maju 2021 roku

Łączna liczba sprzedanych przez Volvo samochodów w maju 2021 roku to 64 111 sztuk. W maju 2020 roku sprzedano ich o niemal 20 tysięcy mniej. W okresie od stycznia do maja tego roku sprzedano 312 tysięcy aut, co oznacza przyrost o aż 50% względem tego okresu w 2020 roku.

Sprzedaż samochodów Volvo wzrosła o 43% w maju 2021 roku

Coraz większy sukces osiąga także linia Recharge Volvo. Składają się na nią modele w hybrydzie plug-in oraz elektryczne. Szczególnie dobrze powodziło im się w Europie, gdzie stanowiły aż 40% całej sprzedaży Volvo. Globalnie, PHEV i elektryki stanowiły 24% sprzedaży szwedzkiej marki. Tak jak i w poprzednich miesiącach, najpopularniejszym modelem Volvo pozostało XC40 sprzedane w ilości 20 350 sztuk. Najmniejszy SUV okazał się prawdziwym hitem, podwajając swoją sprzedaż względem maja zeszłego roku. Drugim najpopularniejszym modelem zostało XC60, kupione przez około tysiąc osób mniej niż XC40.

Chiny, drugi największy rynek sprzedaży Volvo, zanotowały miesięczny wzrost po raz 14 z rzędu. W maju 2021 roku sprzedano tam aż 16 895 samochodów. Najpopularniejsze było XC60 oraz S90, które są tam produkowane. Bez wątpienia, szwedzki producent bardzo dobrze radzi sobie w tych trudnych czasach. Nic nie wskazuje na to, że dobrą passę coś przerwie. Możliwe, że sprzedaż aut z serii Recharge wzrośnie jeszcze bardziej wraz z premierą kolejnych modeli.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *