Szwedzki producent dobrze radzi sobie w czasach pandemii. Największym rynkiem dla Volvo nadal pozostaje Europa, jednak Chiny radzą sobie znakomicie.
Volvo jest jednym z producentów, którzy w ostatnim czasie dobrze sobie radzą. Nawet pomimo trudnych czasów, producentowi udało się zanotować wzrost sprzedaży swoich samochodów. Najwięcej klientów wybiera SUVy marki, w końcu jest to obecnie najpopularniejszy segment. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2021 roku, szwedzka marka zanotowała ponad 40 procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z tym samym okresem 2020 roku. Choć oczywiście może się to wydawać dość oczywiste, ponieważ na początku zeszłego roku wielu producentów miało niską sprzedaż, tak jednak wynik Volvo wciąż robi wrażenie.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2021/04/279258_XC60_Model_Year_2022-scaled.jpg)
Ogólna sprzedaż producenta w pierwszym kwartale 2021 roku wyniosła 185 698 samochodów. W samym marcu było to 75 315 aut. Niestety producent nie podał informacji, który model był najpopularniejszy w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2021 roku, jednak w marcu ponad 30% sprzedanych modeli stanowił SUV XC40. Modele z tego segmentu zdominowały sprzedaż producenta. W marcu sprzedano ich nieco ponad 55 tysięcy sztuk.
![Volvo](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2021/04/280050_Volvo_Cars_manufacturing_plant_in_Daqing_China-scaled.jpg)
Największym rynkiem dla Volvo nadal jest Europa. 47 procent samochodów sprzedano właśnie tutaj. Największy wzrost sprzedaży zanotowano w Wielkiej Brytanii i Szwecji. Jednak inny rynek zanotował największy wzrost w porównaniu z 2020 rokiem. Były to oczywiście Chiny, gdzie sytuacja pandemiczna w zeszłym roku była najgorsza. Zmiana względem pierwszego kwartału 2020 roku wyniosła tu aż 117,7%. Dużym rynkiem pozostały także Stany Zjednoczone. Sprzedano tam aż 27 239 samochodów, a wzrost względem zeszłego roku wyniósł niemal 40%.
![Volvo](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2021/04/279262_XC60_Model_Year_2022-scaled.jpg)
Jak widać, Volvo bardzo dobrze radzi sobie z obecnym problemem. Wiele usług przeniesiono do serwisów online producenta, a nowy model, czyli XC40 okazał się hitem. Pomocne jest także rozwijanie popularnych teraz segmentów oraz napędów. Szwedzi prezentują coraz więcej SUV’ów i odmian hybrydowych swoich modeli. Z pewnością nie jest to ostatnie ich słowo i będą chcieli utrzymać dobrą passę sprzedaży także w kolejnych miesiącach.
Foto. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf