Pierwsza w sezonie 2023, a zarazem ósma w historii runda GT Series Polska gościła 22 kwietnia na Autodromie Słomczyn ponad 50 kierowców.
Motorsport w naszym kraju z roku na rok ma się bez wątpienia coraz lepiej. W profesjonalnych mistrzostwach możemy obserwować coraz więcej polskich akcentów. Czy to Orlen sponsorujący AlphaTauri, czy reprezentujący nas w WEC Inter Europol Competition. W niższych seriach juniorskich możemy obserwować na przykład takich młodzików jak Kacper Sztuka, Tymek Kucharczyk czy Roman Biliński. Na nasze szczęście, rozwój zauważalny jest również na poziomie amatorskiego ścigania. Z roku na rok przybywa serii, w których każdy chętny jest w stanie stanąć do walki własnym autem. W ostatnią sobotę na Autodromie Słomczyn rozegrała się ósma runda GT Series Polska, która rozpoczęła trzeci już sezon tejże serii.
GT Series Polska to z pewnością największy tego typu event w Polsce, a nawet potencjalnie w Europie, który zrzesza miłośników marki Toyota. Historia serii rozpoczęła się od zlotów właścicieli modelu GT86. Uznali oni, że warto będzie swoją pasję do tych samochodów i szybkiej jazdy przekształcić w coś większego. Rozpoczęty w zeszłą sobotę trzeci sezon swoim rozmachem pokazał, że bez wątpienia było warto. Do rywalizacji stanęło 51 kierowców, z czego 49 zostało sklasyfikowanych w generalce. Mimo tak ogromnej liczby zawodników panująca w strefie serwisowej atmosfera była naprawdę przyjacielska — wszyscy chętnie nawiązywali nowe znajomości i pomagali sobie nawzajem.
Sama jazda po torze nie była jednak jedyną atrakcją w ramach ostatniej rundy GT Series Polska. Zainteresowani poprawieniem czy to techniki jazdy, czy nitki toru mogli skorzystać z usługi Michała Pryczka. Dwukrotny mistrz Polski RSMP w klasie HR2 z chęcią dzielił się swoimi radami w trakcie sesji. Głodni wrażeń mogli natomiast skorzystać z przejazdów organizowanych przez Toyotę Chodzeń, w ramach których GR Supra oraz GR Yaris prowadzone były na limicie między innymi przez Antoniego Chodzenia, czyli profesjonalnego kierowcę GT4.
Na Słomczynie zawodnicy rywalizowali w ramach takich klas modelowych jak GT86 (Stock, Stock+, Super Stock), GR Yaris (Stock, Super Stock), GR Supra, oraz Celica, które podzielone zostały również na klasyfikacje napędowe. Dla pozostałych uczestników przewidziano klasy Open JDM+, Open JDM, a nawet Open w przypadku aut spoza Japonii. Ponadto w ramach współpracy ze sklepem Inter Cars przygotowano specjalną klasyfikację dla uczestników, którzy przed rundą zakupili produkty marki K&N.
Klasyfikacja generalna:
1. POKORA Michał Klasa: GR SUPRA Samochód: GR SUPRA Czas: 00:42.229
2. PITALA Kamil Klasa: YARIS SUPER STOCK Samochód: GR YARIS Czas: 00:42.852
3. HUNEK Szymon Klasa: GR SUPRA Samochód: GR SUPRA Czas: 00:43.218
Klasyfikacje modelowe:
Podium GR Supra
1. POKORA Michał Klasa: GR SUPRA Samochód: GR SUPRA Czas: 00:42.229
2. HUNEK Szymon Klasa: GR SUPRA Samochód: GR SUPRA Czas: 00:43.218
3. ODOWSKI Łukasz Klasa: GR SUPRA Samochód: GR SUPRA Czas: 00:43.839
Podium GT Super Stock
1. KARCZ Michał Klasa: SUPER STOCK Samochód: GR86 Czas: 00:46.019
2. BORKOWSKI Kuba Klasa: SUPER STOCK Samochód: GR86 Czas: 00:46.058
3. JURGA Piotr Klasa: SUPER STOCK Samochód: GT86/BRZ Czas: 00:47.329
Podium GT Stock+
1. MŁYNARCZYK Patryk Klasa: STOCK+ Samochód: GT86/BRZ Czas: 00:44.203
2. ODOWSKI Łukasz Klasa: STOCK+ Samochód: GT86/BRZ Czas: 00:44.231
3. BEDNARZ Jakub Klasa: STOCK+ Samochód: GT86/BRZ Czas: 00:44.779
Podium GT Stock
1. SUCH Kordian Klasa: STOCK Samochód: GT86/BRZ Czas: 00:43.473
2. KAWA Andrzej Klasa: STOCK Samochód: GT86/BRZ Czas: 00:46.396
3. STARSKI Kamil Klasa: STOCK Samochód: GT86/BRZ Czas: 00:46.677
Podium Yaris Super Stock
1. PITALA Kamil Klasa: YARIS SUPER STOCK Samochód: GR YARIS Czas: 00:42.852
2. JUGOWSKI Adam Klasa: YARIS SUPER STOCK Samochód: GR YARIS Czas: 00:44.652
3. KOWALSKA Frania Klasa: YARIS SUPER STOCK Samochód: GR YARIS Czas: 00:45.387
Podium Yaris Stock
1. URBANIK Piotr Klasa: YARIS STOCK Samochód: GR YARIS Czas: 00:44.706
2. ANTOSZ Piotr Klasa: YARIS STOCK Samochód: GR YARIS Czas: 00:45.092
3. ANDRZEJEWSKI Łukasz Klasa: YARIS STOCK Samochód: GR YARIS Czas: 00:45.639
Podium Celica Cup:
1. MICHROWSKI Adam Klasa: CELICA CUP Samochód: CELICA FWD 180 KM Czas: 00:46.598
2. NAZARUK Kamil Klasa: CELICA CUP Samochód: CELICA ST202 Czas: 00:47.109
3. GĘDŹBA Przemysław Klasa: CELICA CUP Samochód: CELICA FWD 152 KM Czas: 00:48.447
Klasyfikacje Open:
Podium Open JDM+
1. MIODYŃSKI Karol Klasa: OPEN JDM+ Model: MR2 Czas: 00:00:43.556
2. SZCZYTOWSKI Adrian Klasa: OPEN JDM+ Model: SUPRA MK III Czas: 00:46.690
3. KENDER Maksymilian Klasa: OPEN JDM+ Model: SUPRA MK IV Czas: 00:46.955
Podium Open JDM
1. MROK Dariusz Klasa: OPEN JDM Model: CIVIC Czas: 00:45.271
2. KENDER Maksymilian Klasa: OPEN JDM Model: CIVIC Czas: 00:47.628
3. MISTARZ Jan Klasa: OPEN JDM Model: CIVIC Czas: 00:01:51.133
Klasyfikacje napędowe:
Podium RWD
1. POKORA Michał Klasa: GR SUPRA Samochód: GR SUPRA Czas: 00:42.229
2. HUNEK Szymon Klasa: GR SUPRA Samochód: GR SUPRA Czas: 00:43.218
3. SUCH Kordian Klasa: STOCK Samochód: GT86/BRZ Czas: 00:43.473
Podium AWD
1. PITALA Kamil Klasa: YARIS SUPER STOCK Samochód: GR YARIS Czas: 00:42.852
2. JUGOWSKI Adam Klasa: YARIS SUPER STOCK Samochód: GR YARIS Czas: 00:44.652
3. URBANIK Piotr Klasa: YARIS STOCK Samochód: GR YARIS Czas: 00:44.706
Podium FWD
1. MICHROWSKI Adam Klasa: CELICA CUP Samochód: CELICA FWD 180 KM Czas: 00:46.598
2. NAZARUK Kamil Klasa: CELICA CUP Samochód: CELICA ST202 Czas: 00:47.109
3. GĘDŹBA Przemysław Klasa: CELICA CUP Samochód: CELICA FWD 152 KM Czas: 00:48.447
Klasyfikacja K&N Filters Inter Cars Cup:
1. POKORA Michał Klasa: GR SUPRA Samochód: GR SUPRA Czas: 00:42.229
2. PITALA Kamil Klasa: YARIS SUPER STOCK Samochód: GR YARIS Czas: 00:42.852
3. BEDNARZ Jakub Klasa: STOCK+ Samochód: GT86/BRZ Czas: 00:44.779
Kolejne Rundy GT Series Polska
Kolejna runda GT Series Polska rozegra się 8.07.2023 na Autodromie Jastrząb, a 7. października na koniec sezonu przewidziany jest powrót na Autodrom Słomczyn. Zapisy na kolejne zawody wciąż są otwarte, więc chętni wciąż mają czas na zgłoszenie się. Jednakże już teraz trwają przygotowania na kolejny rok. Organizatorzy serii walczą o dofinansowanie sponsorów oraz przede wszystkim patronat Centrali Toyoty w Polsce. Wszystko to w celu rozwoju, który pozwoliłby serii rozbudować kalendarz o kolejne atrakcyjne obiekty.
Foto. 29Photos Michał Nogowski
Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby – od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing – zespołu Formuły Student.