Nadchodzące Porsche 911 GT3 RS zauważone podczas testów aktywnej aerodynamiki

Pomimo kamuflażu auto wyróżnia się wielkim skrzydłem. Robi jeszcze większe wrażenie niż w zwykłej odmianie 911 GT3.

Porsche 911 GT3 RS od zawsze kojarzyło się z zastosowaniem najnowszych rozwiązań technicznych i maksymalnym nastawieniem na udoskonalenie prowadzenia. Filmik, nagrany przez Gionny05 pokazuje prototyp takiej wersji, na którym widać, że tylny spoiler zmienia swoje położenie podczas jazdy. Wszystko wskazuje na to, że w przypadku najnowszej generacji, GT3 RS otrzyma aktywny system odpowiadający za aerodynamikę. Będzie to nie lada rewolucja, ponieważ wcześniej żaden model z tej linii nie używał takiego rozwiązania.

Pomoże ono z pewnością zwłaszcza na torze wyścigowym. Tam liczą się nawet najmniejsze usprawnienia, a aktywna aerodynamika będzie dostosowywać się do prędkości i sytuacji, aby zmaksymalizować przyczepność lub docisk, co pozwoli urwać cenne sekundy. Tylny spoiler może też działać jako dodatkowa siłą hamująca podczas gwałtownych hamowań. Niestety, film jest dość krótki i ciężko powiedzieć, jaki będzie dokładny zakres działania aktywnego spoilera.

Porsche 911 GT3 RS

Film niestety nie pokazuje też dużo więcej samochodu, możemy się jednak spodziewać, że GT3 RS nadal jest testowany z dużą ilością kamuflażu. Względem zwykłej odmiany GT3 z tyłu możemy się spodziewać poszerzonych nadkoli z dodatkowymi wlotami, a z przodu innego kształtu zderzaka oraz większej ilości wlotów. Z tyłu wciąż znajdzie się 4-litrowy wolnossący bokser. Jego moc będzie prawdopodobnie na poziomie około 530 koni. Jedyną dostępną skrzynią będzie dwusprzęgłowe PDK, manual nie będzie dostępny, ponieważ odmiana RS jest nastawiona na jak najlepsze osiągi na torze.

Porsche 911 GT3 RS

Nie jest jeszcze znana dokładna data premiery najnowszego GT3 RS. Jednak najprawdopodobniej będzie to początek 2022 roku. W ciągu najbliższych kilku miesięcy powinniśmy jednak poznać więcej szczegółów na temat modelu, a na drogach powinny się pojawić egzemplarze z mniejszą ilością kamuflażu. Bez wątpienia, jeśli GT3 RS otrzyma aktywną aerodynamikę, będzie jednym z najciekawszych modeli dostępnych na rynku. W dodatku z wolnossącym bokserem powinno zapewnić to niezrównane doznania z jazdy.

Foto. zdjęcia są własnością serwisu Motor1