Podczas tego weekendu F3, nastąpiła zmiana lidera klasyfikacji generalnej. Oscara Piastriego wyprzedził Logan Sargeant
Do sobotniego wyścigu głównego na torze Silverstone z Pole Position drugi weekend z rzędu startował Sargeant. Jego główny rywal Piastri startował dopiero z jedenastej pozycji. Zatem w powietrzu już od początku w powietrzu wisiała zmiana lidera w klasyfikacji generalnej F3. Zawodnicy ruszyli czysto, chwilę później Jake Hughes wziął się za atakowanie Liama Lawsona i w trzecim awansował na P2. Na początku drugiego okrążenia pozycję zaczął tracić Jack Doohan z powodu uszkodzonego przedniego skrzydła. Pod koniec czwartego kółka doszło do kolizji między Williamsem a Malvestitim i ten drugi spadł na sam dół stawki. Oscar Piastri zaczął odrabiać straty z kwalifikacji i między trzecim, a szóstym okrążeniem wyprzedził kolejno Bernicoata, Novalaka i Zendeliego awansując na ósmą pozycję.
W tym samym momencie grunt zaczął tracić Lawson, jako że Vesti i Pourchare szybko się zbliżali do kierowcy Hitecha. Chwilę później zaatakowali go, jednak ataki były nieskuteczne. Na dodatek na 8 kółku Vesti popełnił błąd, co próbował wykorzystać Pourchaire, lecz odbiło się to czkwaką Francuzowi, który przez to stracił pozycję na rzecz Beckmanna.
Od 9 do 14 okrążenia wszyscy jechali równo nie było żadnych przetasowań. Okrążenie później kierowca ART popełnił błąd w zakręcie Brooklands i wyprzedził go Bent Viscaal.
Lawson podkręcił tempo i wykręcił najszybsze kółko, mocno zbliżając się do Hughesa.Na 18 pętli Pourchaire wyprzedził Viscaala. Holender próbował odzyskać miejsce, ale popełnił błąd co spowodowało, że wyprzedził go jeszcze Piastri. Chwilę później lider F3 próbował wyprzedzić Pourchaire w Luffield, jednak manewr nie okazał się skuteczny. Przed zakrętem Stowe doszło do kontaktu między Nanninim a Fernandezem i obaj wypadli poza tor. Zdarzenie to spowodowało żółta flagę, przez co Lawson nie mógł wyprzedzić Hughesa na ostatnim okrążeniu.
Sargeant prowadził od startu do mety i wygrał wyścig główny. Drugi był Hughes, a trzeci Lawson. Za Nowozelandczykiem kolejno uplasowali się Vesti, Beckmann, Pourchaire, Piastri, Viscaal, Novalak i Zendeli. Tym sposobem Sargeant objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Biorąc pod uwagę nieprzewidywalność tej serii wyścigowej, możemy być pewni, że nie jest to ostatnia zmiana lidera. Novalak dostał 5 sekund kary za wyjechanie poza tor i zyskanie przewagi, w ten sposób debiutujący tydzień temu w F3 Ben Barnicoat zdobył swój pierwszy punkt i startował w niedzielę z Pole Position
Przebieg drugiego wyścigu
Tak jak wcześniej wspomniałem Ben Barnicoat startował z Pole Position. Przed wyścigiem inżynier Jacka Doohana poinformował go o możliwości pojawienia się deszczu. Po zgaśnięciu świateł Brytyjczyk zaspał na starcie, i stracił pozycję na rzecz Zendeliego i Viscaala.
Pod koniec pierwszego sektora doszło do kolizji między Lukasem Dunnerem i Calanem Williamsem co zakończyło ich udział w wyścigu. Do kontaktu doszło także między Peronim i Smolyarem. Ten pierwszy uszkodził skrzydło, a drugi miał przebitą oponę. To spowodowało, że już na pierwszym okrążeniu wyjechał samochód bezpieczeństwa. Kolizje te nie były bez znaczenia dla Alessio Deleddy, który pod koniec 2 pętli zjechał do boksu i zakończył wyścig (prawdopodobnie mógł mieć uszkodzony samochodów w wyniku kontaktu podczas którejś z w/w kolizji). Rywalizację wznowiono dopiero na szóstym kółku. Pod koniec tego samego okrażęnia, Piastri po nie najlepszym starcie postanowił się zrehabilitować i wziął się za przebijanie do przodu. Doszło jednak do kontaktu między Australijczykiem, a rywalem z antypodów – Nowozelandczykiem Lawsonem, przez co ten pierwszy stracił jedną pozycję. W dół stawki powędrował również Sargeant. Świeżo upieczony lider F3 spadł z dziesiątego na dwunaste miejsce
Na 10 okrążeniu Sargeant wyprzedził Camerona Dasa, ale nie nacieszył się długo awansem w wyścigu, ponieważ chwilę później wcześniej wyprzedzony kierowca uderzył w niego i to oznaczało koniec jazdy dla kierowcy Premy. Kółko później na prostej Hangar drastycznie zwolnił Ben Barnicoat. Brytyjczyk następnie zjechał na pobocze i zakończył rywalizację. Na kolejnym kółku mieliśmy wirtualną neutralizację. VSC nie potrwało zbyt długo i rywalizację wznowiono na trzynastym okrążeniu.
Na 16 okrążeniu Pourchaire dostał biało-czarna flagę za “falowanie” na prostej, a Beckmann stracił pozycje na rzecz Lawsona. Podczas ostatniego okrążenia Hughes stracił dwa miejsca, a Viscaal w zakręcie Copse wyprzedził Zendelliego i objął prowadzenie. Jednak, już w zakręcie Stowe Włoch był z nim koło w koło, by po walce ustąpić Holendrowi, który zwyciężył w sprincie. Drugi był Zendelli, a trzeci dojechał Pourchaire. Za nimi wjechał na metę Beckmann, który wykorzystał szeroki wyjazd Lawsona na ostatnim zakręcie. Za Nowozelandczykiem był Piastri, Vesti, Hughes, Novalak, a dziesiąty rywalizację zakończył Enzo Fittipaldi. Po wyścigu sędziowie dodali Fittipaldiemu 5 sekund za wyjechanie poza tor i zyskanie przewagi, tak więc pierwszy punkt zdobył jego rodak Igor Fraga z zespołu Charouz.
Pomimo nieudanego wyścigu sprinterskiego Sargeant jest punkt przed Piastrim w klasyfikacji generalnej.
fot. materiały serii F3
Comments