Volvo Cars i jej spółka zależna – Polestar, potwierdziły, że zmniejszą emisję CO2 sprzedawanych przez siebie aut do poziomów niższych, niż zakładają wytyczne UE. Od początku 2020 roku każda marka musi zmieścić się w limitach, które Komisja Europejska ustaliła indywidualnie dla każdego producenta. Spełnienie tych kryteriów z zapasem przez Volvo Cars i Polestar udowadnia, że kierunek elektryfikacji gamy modelowej był krokiem w dobrym kierunku.
W rezultacie, Volvo Cars i Polestar, jako Volvo Car Corporation, zawarły z Fordem umowę, oferując swoje nadwyżki emisji CO2 firmie Ford i potencjalnie innym producentom samochodów zgodnie z systemem pooling wdrożonym przez Komisję Europejską. Wynikający z umowy dochód zostanie zainwestowany w rozwój zielonych technologii.
Dla Volvo Car Group przyszłość jest elektryczna, a my przekształcamy naszą firmę poprzez konkretne działania. Cieszę się, że spełniamy nasze cele w zakresie redukcji CO2. Dowodzi to, że nasza strategia jest odpowiednia dla naszej firmy i dla planety.
powiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Car Group
Firma Volvo Cars była pierwszym producentem samochodów, który zobowiązał się do całkowitej elektryfikacji i jest jedyną marką, która oferuje wariant hybrydowy typu plug-in w każdym oferowanym modelu. W nadchodzących latach wprowadzi także szereg modeli w pełni elektrycznych, począwszy od XC40 Recharge, którego dostawy rozpoczną się jeszcze w tym roku, a do Polski – w przyszłym.
Po trzech kwartałach udział hybryd plug-in w europejskiej sprzedaży Volvo Cars wynosił ponad 25%. W tym okresie Volvo Cars było liderem tego typu aut w segmencie premium także pod względem całkowitej liczby sprzedanych egzemplarzy (dane IHS). Marka chce, by do 2025 roku połowę jej sprzedaży stanowiły auta czysto-elektryczne, a drugą połowę – hybrydy.
W tym roku marka Polestar rozpoczęła dostawy swojego w pełni elektrycznego modelu Polestar. Kilka miesięcy wystarczyło, by Polestar stał się jedna z najważniejszych marek samochodów elektrycznych w Europie.
Strategia elektryfikacji Volvo Cars jest częścią ambitnego planu klimatycznego, w ramach którego do 2040 r. Firma zamierza stać się firmą neutralną dla klimatu. Plan wykracza poza kwestię emisji spalin poprzez elektryfikację. Firma zajmie się również emisją dwutlenku węgla w swojej sieci produkcyjnej i szerszej działalności, łańcuchu dostaw oraz poprzez recykling i ponowne wykorzystanie materiałów.
Pierwszym, namacalnym krokiem w kierunku realizacji celu na 2040 r. jest zmniejszenie śladu węglowego w całym cyklu życia samochodu o 40% w latach 2018-2025, w tym poprzez redukcję emisji spalin z rury wydechowej o 50% na samochód.
Foto. materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments