Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Sytuacja Forda Fusiona wynika nie tylko ze wzrostu popularności SUV’ów, ale również z dużej konkurencji na rynku, zdominowanej przez niemieckie marki

Współczesne sedany nie mają łatwego życia. Okazuje się, że nikt ich nie chce – klienci wolą SUV’y, a producenci nie będą przecież utrzymywać nierentownych modeli. W rezultacie kolejne modele umierają, co pokazuje dobitnie przykład Forda Fusiona oraz Buick Regal. Oczywiście sporo zależy od rynku zbytu, co też widać na przykładzie tych samochodów, bo sprawa nie jest prosta. Bowiem w Europie dobrze sprzedają się SUV’y Crossover’y i auta miejskie takie jak Fiesta czy Clio. Jednak po drugiej stronie oceanu mamy dominację SUV’ów i Pickup’ów, więc sedany, kombi i hatchbacki, mają bardzo ciężkie życie.

Ford poinformował, że 31 lipca zakończył produkcję Forda Fusiona. Ta informacja nas nie szokuje, bo było wiadomo o tym od 2018 roku, kiedy to ogłoszono plan wycofania nierentownych modeli na danym rynku. W rezultacie Fiesta czy Focus nie zagoszczą w amerykańskiej ofercie, a wraz z nimi zabraknie Fusiona. Pytanie co z Fordem Mondeo? Stale czekamy na nową generację, której premiera ma wkrótce nastąpić. Wiele wskazuje na to, że w Stanach Zjednoczonych będzie wersja “tereowa”, na wzór Subaru Outback. Te samochody będą nieco powiązane, ale sprawa wciąż wydaje się być otwarta. Jednocześnie inne marka, Buick, ogłosiła, że również zaprzestała produkcję swojego sedana o nazwie Regal wraz z kombi Regal TourX.

Ta sprawa również jest nietypowa, bo wkrótce w Europie pojawi się nowa Insignia, czyli model bardzo zbliżony, a wręcz bliźniaczy do Regala. Powód tej decyzji jest znany – marka Buick należy do General Motors, natomiast Opel do PSA, więc byłoby to niemożliwe do zrealizowania. Przy okazji nałożył się fakt zastępowania wszystkich modeli marki Buick SUV’ami i mamy takie oto efekty. Ogólnie rynek sedanów czeka spora metamorfoza, a pandemia im w tym nie pomaga. Są takie giganty jak Skoda Superb czy Volkswagen Passat, które sprzedają się w ogromnym nakładzie, ale reszta producentów nie może pochwalić się takimi wynikami.

Forda Fusiona

Foto. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *