General Motors bojkotuje Facebook’a, dołączając do Forda i Hondy

Amerykański gigant motoryzacyjny, General Motors, dołącza do grona firm bojkotujących serwis Facebook w ramach globalnej akcji „Stop Hate for Profit”

Nie jest tajemnicą, że dzisiaj duże znaczenie w osiągnięciu sukcesu ma obecność w social media. Budżety reklamowe na media społecznościowe są coraz większe, a właściciele takich platform, stale się bogacą. Nic dziwnego, w końcu dziennie Facebook’a odwiedza ponad 1,4 miliarda osób, a na Instagramie mamy ponad 1 miliard aktywnych użytkowników miesięcznie. Zatem w tej ogromnej liczbie na pewno jest twój potencjalny klient, więc naturalnym wydaje się inwestowanie w środki pozwalające na przyciągnięcie jego uwagi do naszego produktu. Jednak producentom samochodów i wielu innym firmą, nie podobają się działania Facebook’a w kwestii mowy nienawiści. Stąd też akcja „Stop Hate for Profit”, w którą włączyło się m.in. General Motors, Honda czy Ford.

General Motors

„Zachęcamy ich [Facebook’a – przyp. red.] do szybszego wdrażania znaczących zmian, tak abyśmy mogli szybko wrócić do bezpieczniejszej przestrzeni cyfrowej, która odzwierciedla wartości naszej marki”

oświadczenie General Motors

Lista firm, które bojkotują popularny serwis społecznościowy jest znacznie większa, bo znajdziemy na niej chociażby The North Face, Levi’s, Coca-Cola, Adidas, HP, Intercontinental Hotels, Aviva czy Starbucks. Amerykański producent samochodów dołącza do tego sporego grona i jak na razie wiemy, że bojkotowanie potrwa co najmniej do końca sierpnia. W tym samym czasie Ford poinformował, że wznowi wydatki na kampanie reklamowe w serwisie YouTube oraz Pinterest. Pytanie tylko co dalej z Facebookiem, jeśli największe firmy się od niego odwrócą?

General Motors

To pytanie zostawiamy osobą znającym się na temacie, bo my zajmujemy się tylko motoryzacją, niemniej jednak sprawa jest poważna i nie zdziwi nas, jeśli inni producenci dołączą do grona firm bojkotujących serwis Facebook. Rok 2020 jest już wyjątkowo ciężki nie tylko dla branży motoryzacyjnej, ale dla całego biznesu, więc takie działania mogą poważnie zaszkodzić amerykańskiemu gigantowi z branży social media. Na razie nie zapowiada się, aby Honda czy Ford przywróciły płatności reklamowe dla swoich kampanii.

Foto. materiały prasowe producenta