Redaktor | Fotograf

G-Klasa od zawsze była synonimem luksusowego auta terenowego. Od pewnego czasu jest jednak również symbolem prestiżu, a właściciele rzadko wyjeżdżają nią poza ubite drogi. Na rynek trafia więc elektryczny Mercedes-Benz Klasy G, który prawdopodobnie będzie pojawiał się głównie na ulicach miast, pomimo że producent zadbał o jego zdolności terenowe.

Mercedes-Benz Klasy G to bez wątpienia jeden z najbardziej klasycznych modeli w historii nie tylko marki, ale również całej motoryzacji. Poza korzystaniem z praktycznie niezmienionego kształtu karoserii auto wyróżniało się także dzielnością w terenie i mocnymi silnikami. Wraz z postępem lat przyszła pora na prezentację odmiany na prąd. Elektryczny Mercedes-Benz Klasy G trafia na rynek i ma być nowym rozdziałem w historii modelu i marki. Jednak czy ogromna bateria i duża moc wystarczą, aby przekonać do siebie klientów?

Nowa elektryczna wersja G-Klasy w zasadzie będzie wyróżniać się jedynie kilkoma cechami względem innych odmian. Dzięki temu od razu będzie ją można rozpoznać jako przedstawiciela właśnie tego modelu. Dzięki opcjonalnej osłonie chłodnicy z czarnym panelem nadwozie zyskuje jeszcze bardziej efektowny wygląd. Od odmian z konwencjonalnym napędem wariant całkowicie elektryczny odróżnia szereg nowych, specyficznych rozwiązań. Należą do nich lekko podniesiona maska i tzw. kurtyny powietrzne w poszerzeniach tylnych nadkoli, a także designerska skrzynia z tyłu. Mają one na celu przede wszystkim poprawę aerodynamiki “kiosku”.

Elektryczna G-Klasa trafi na rynek w jednej wersji. Otrzyma ona oznaczenie G 580, a za napęd odpowiedzą cztery silniki elektryczne o łącznej mocy 588 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 1164 Nm. Bateria o pojemności aż 116 kWh zapewni zasięg do 473 kilometrów. Nowy Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ – podobnie jak dotychczasowe warianty – na odpowiednich nawierzchniach charakteryzuje się zdolnością pokonywania 100-procentowych wzniesień (45 stopni). Pojazd pozostaje stabilny na nawierzchniach o bocznym nachyleniu do 35 stopni. Z maksymalną głębokością brodzenia wynoszącą 85 cm elektryczna Klasa G przewyższa swoje konwencjonalne odpowiedniki o 15 cm.

Reduktor LOW RANGE poszerza możliwości jazdy w terenie dzięki specjalnemu przełożeniu redukcyjnemu. Ponadto elektryczna Gelenda generuje funkcję konwencjonalnych blokad mechanizmów różnicowych przy użyciu inteligentnego wektorowania momentu obrotowego. Dzięki G-TURN samochód może zawracać niemal w miejscu na sypkiej lub nieutwardzonej nawierzchni. Z kolei funkcja G-STEERING podczas jazdy w terenie może zapewnić znaczne ograniczenie średnicy zawracania. Inteligentna funkcja pełzania z trzema prędkościami do wyboru działa niczym off-roadowy tempomat – utrzymuje optymalną siłę napędową, podczas gdy kierowca może skoncentrować się na przemierzaniu terenu.

Fot. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *