Maybach po wskrzeszeniu przez Mercedesa w 2014 roku stał się luksusową wersją modeli producenta ze Stuttgartu. Do tej pory ich jedynymi modelami był samochód Klasy S, wariacja tego auta, czyli wersja Pullman oraz S 650 Cabriolet.

Za niedługo ulegnie to jednak zmianie, ponieważ w listopadzie zaprezentowany zostanie pierwszy SUV od niemieckich producentów. Na oficjalnej stronie spółki Daimler, która jest właścicielem m.in. Mercedesa, możemy dowiedzieć się dlaczego postawiono na zaatakowanie tego sektora rynku motoryzacyjnego. ,,Marka Mercedes-Maybach symbolizuje ekskluzywny luksus, maksymalny poziom komfortu oraz najnowocześniejsze rozwiązania techniczne w świecie samochodowej inżynierii, usług i akcesoriów. Uchodzi za pioniera w definiowaniu stylu oraz statusu. Wilhelm Maybach – człowiek, który na początku XX wieku użyczył marce swojego nazwiska – opracowywał produkty łączące przełomową konstrukcję z intuicyjną obsługą i wyszukanym designem. Jego maksymą było tworzenie rzeczy najlepszych spośród tych z najlepszych. Dziś marka Mercedes-Maybach łączy te długie tradycje z wizjonerskimi koncepcjami na przyszłość. Oczywiście oznacza to, że swoją czołową pozycję opiera także na nowych trendach i wymaganiach klientów w segmencie dóbr luksusowych. Jeszcze jesienią 2019 roku, w listopadzie, Mercedes-Maybach zaprezentuje swojego pierwszego SUV-a”, czytamy w komunikacie prasowym.

W sieci pojawiały się już wcześniej rendery podobnego projektu, a na wystawie Auto China w Pekinie w 2018 mieliśmy okazję zobaczyć koncepcyjny model SUV-a Ultimate Luxury, który został wykończony hebanem, wysokiej jakości skórą i złotem. Teraz otrzymaliśmy oficjalne potwierdzenie, że prace są już na bardzo zaawansowanym etapie, lecz wciąż brak oficjalnych zdjęć lub jakichkolwiek szczegółowych informacji. W komunikacie pojawiają się tylko nagłówkowe hasła mówiące o luksusie, który ma wykraczać poza sam samochód, o najwyższej doskonałości designu oraz indywidualności tego auta, a także o nowych standardach ekskluzywności i luksusu, jakie wprowadzi ten SUV. Można także przeczytać o chęci odróżnienia się od podstawowych modeli Mercedesa oraz o silniejszym zarysowaniu profilu marki Maybach.

Dodatkowo wspomniano o kwestiach środowiskowych. Według producenta materiały z których tworzone są nowe samochody spod znaku Mercedes-Maybach w 85% nadają się do recyklingu, a 95% do ponownego wykorzystania. Celem Niemców jest ograniczenie wpływu stosowanych w produkcji materiałów na srodowisko naturalne.

Na więcej informacji dotyczących nowego modelu musimy poczekać do listopada. Wtedy to powinniśmy ujrzeć SUV-a Mercedes-Maybach w pełnej okazałości. Być może uda się upolować egzemplarze testowe, bo te podobno zaczynają krążyć w różnych ekstremalnych środowiskach. O cenę lepiej nie pytać, bo będzie bardzo wysoka, ale może jacyś bezdomni będą mieli kilka sztuk na stanie i do Polski auta trafią? W końcu nie takie rzeczy się działy…

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *