Po rundzie na Monzy znamy mistrza konstruktorów, czyli zespół Prema której kierowca, Oscar Piastri wysunął się na prowadzenie w “generalce”
![Prema](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/09/EhI0nBOWkAADIGP.jpg)
Po piątkowym zamieszaniu w kwalifikacjach, w którym to aż dziewięciu kierowców dostało karę, z Pole Position ruszał Liam Lawson. Tuż po starcie przy pierwszej szykanie doszło do zamieszania z udziałem Sebastiana Fernandeza, który zawadził o trawę i się obrócił. Pourchaire po dobrym starcie przebił się na trzecie miejsce. Na początku drugiego kółka Francuz wyprzedził Matteo Nanniniego i awansował na drugą lokatę. Dwa okrążenia później Pourchaire wyprzedził lidera, którym był Lawson.
Logan Sargeant, który na starcie wyścigu był w dobrym położeniu do tego by powiększyć przewagę nad drugim w generalce Piastrim, zepsuł start i w przeciągu kilku kolejnych okrążeń miał na tyle słabe tempo, że kierowca zespołu Prema wypadł poza pierwszą dziesiątkę.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/09/EhI2xHAXcAEsiAJ.jpg)
Okrążenie numer siedem i dziewięć to Grecka Tragedia dla ekipy Jenzer Motorsport, najpierw obrócił się w zakręcie numer jeden Calan Williams, który tym samym spadł z piątego miejsca na sam dół stawki. Dwa okrążenia później doszło do kolizji między Nanninim, a Lawsonem. Po tym kontakcie Włoch uszkodził zawieszenie i odpadł z wyścigu. Trzy okrążenia później po raz kolejny obrócił się Fernandez. Tym razem już utknął w żwirze na dobre i potrzebny był Samochód Bezpieczeństwa. Dwa kółka później wznowiono rywalizację, a Vesti nie marnował ani chwili i błyskawicznie wyprzedził Hughesa.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/09/EhI44ANXgAAv1GM.jpg)
Chwilę później doszło do kolizji między Novalakiem, a Sargeantem i Amerykanin spadł tym samym na jedno z ostatnich miejsc.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/09/EhI7T-TWsAAGpyr.jpg)
Na dwudziestym okrążeniu Vesti wyprzedził Pourchair’a obejmując tym samym pozycje lidera, a Piastri przeprowadził udany atak na Lawsona, wskakując tym samym na piąte miejsce. Okrążenie później wyprzedził Beckmanna oraz Hughesa i uzupełnił podium. Dzięki temu wyścigowi mistrzostwo konstruktorów podobnie jak rok temu zapewniła sobie Prema.
![Prema](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/09/EhI_jJnWsAEabkR.jpg)
Przebieg sprintu
![Prema](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/09/EhN1-NeXsAATmrG.jpg)
Zendeli zaliczył świetny start i awansował na pierwsze miejsce. Dwa okrążenia później Pourchaire wypadł z toru i spadł poza pierwszą dziesiątkę.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/09/EhN4D_gX0AwZsNk.jpg)
Od piątego okrążenia do ósmego byliśmy świadkami genialnej batalii o pierwsze miejsce między Zendelim, a Fittipaldim. Jednak w pierwszej szykanie doszło do kontaktu między tą dwójką i u Brazylijczyka pękła opona, zaś Zendeliego wyprzedził Lawson. Okrążenie później Niemiec przestrzelił pierwszy zakręt i spadł na szóstą lokatę.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/09/EhN5GyoX0AUEY-w.jpg)
Na dziesiątym okrążeniu Hughes wyprzedził Lawsona w pierwszej szykanie i objął prowadzenie, a chwilę po tym doszło do kolizji między Novalakiem, Piastrim, Davidem Schumacherem i Belovem. Trzech kierowców odpadło i jeden z nich, a był nim Belov, wrócił do rywalizacji spadając poza pierwszą dziesiątkę. Po tym zdarzeniu sędziowie zdecydowali się na wirtualną neutralizację.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/09/EhN6TcyXkAA8i-K.jpg)
Dwa kółka później wznowiono rywalizację. Na piątym miejscu po tym zamieszaniu znalazł się Sargeant, który przez kilka kolejnych okrążeń walczył ze swoim kolegą z zespołu Frederikiem Vesti. Ostatecznie przez tą walkę miedzy sobą obaj zostali wyprzedzeni przez Zendeliego i Pourchaire’a, a na okrążeniu dziewiętnastym, kiedy to w końcu Amerykanin uporał się z Duńczykiem doszło między nimi do kontaktu, przez co oboje ostatecznie odpadli z wyścigu. Dwa kółka później Pourchaire wyprzedził Zendeliego i awansował na trzecie miejsce.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/09/EhN98n6XkAA5fM5.jpg)
Jack Hughes niezagrożony dojechał do mety na pierwszym miejscu, drugi pierwotnie skończył Lawson, trzeci Pourchaire. Lawson jednak dostał karę za kolizję z jednym z zawodników i wypadł poza podium, tak więc na podium znalazł się Alex Smolyar.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/09/EhOApdQXkAAiivd.jpg)
Po wyścigu sprinterskim z racji potrójnego DNF kierowców zespołu Prema prowadzenie w klasyfikacji generalnej utrzymuje Piastri z 8 punktową przewagą nad Sargeant’em i bezpieczną przewagą 24 punktów nad Theo Pourchairem. Za tydzień czas na finał sezonu na torze Mugello!
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/09/EhPvHmGWAAEQNmr.jpg)
Foto: materiały prasowe F3
Comments