Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Pomimo zamknięcia kanałów sprzedaży w pierwszej połowie roku w wyniku pandemii COVID-19, światowe dostawy ŠKODY we wrześniu ponownie wzrosły osiągając poziom z 2019 roku. Do końca trzeciego kwartału Grupa ŠKODA AUTO osiągnęła zysk operacyjny w wysokości 469 mln euro.

Pozostałe kluczowe dane finansowe odzwierciedlają stabilną pozycję firmy. Przychody ŠKODA AUTO w pierwszych trzech kwartałach 2020 roku wyniosły ponad 12 miliardów euro, a zwrot ze sprzedaży wynosi 3,9 proc. W sumie, od stycznia do września 2020 roku, ŠKODA AUTO dostarczyła 721 900 pojazdów do klientów na całym świecie (-21,0 proc.).

Przyczyną zmniejszonych wyników dostaw są przede wszystkim znaczące ograniczenia w kanałach sprzedaży, które wystąpiły w pierwszej połowie roku oraz 39-dniowa przerwa w produkcji w czeskich fabrykach w marcu i kwietniu. Sytuacje te były rezultatem globalnych ograniczeń wdrażanych w celu powstrzymania pandemii COVID-19. Marka nabiera jednak rozpędu po trzecim kwartale. We wrześniu ŠKODA AUTO dostarczyła 104 600 pojazdów, co oznacza wzrost o 2,6 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Zysk operacyjny Grupy ŠKODA AUTO w pierwszych trzech kwartałach wyniósł 469 mln euro, a rentowność sprzedaży utrzymuje się na poziomie 3,9 proc.

Kluczowe dane finansowe za trzeci kwartał dowodzą, że wdrożone przez nas programy oszczędnościowe przynoszą rezultaty. Widzimy efekty krótkoterminowego programu redukcji kosztów i nakładów inwestycyjnych oraz działań mających na celu optymalizację naszych aktywów obrotowych i płynności finansowej. Bardzo uważnie obserwujemy obecny rozwój sytuacji związanej z pandemią COVID-19. Zamierzamy podjąć dalsze kroki w celu złagodzenia skutków finansowych coraz bardziej rygorystycznych środków mających na celu powstrzymanie rozprzestrzeniania się wirusa.

komentuje Klaus-Dieter Schürmann, członek zarządu ŠKODA AUTO ds. Finansów i IT
ŠKODA

ŠKODA konsekwentnie realizuje założone cele i kontynuuje najbardziej ambitną kampanię modelową w historii marki. Na początku września w Pradze odbyła się premiera pierwszego w pełni elektrycznego SUVa marki – ENYAQ iV. Wprowadzenie na rynek międzynarodowy pierwszego modelu seryjnego marki opartego na platformie MEB Grupy Volkswagen nastąpi wiosną 2021 r. Producent prognozuje, że nowy SUV zapewni dalszy pozytywny impuls i przyciągnie kolejnych klientów.

W ciągu ostatnich trzech miesięcy nasze wyniki na rynkach międzynarodowych zdecydowanie poprawiły się. Nasi dealerzy pracowali niestrudzenie przez cały rok, aby zapewnić klientom najlepszą możliwą obsługę w tej bezprecedensowej sytuacji. Ponadto nasze programy restartowe przyniosły zamierzony rezultat. Nasz udział w rynku w Unii Europejskiej osiągnął do końca września rekordowy poziom 5,4 proc., co oznacza wzrost o 0,6 proc. w porównaniu do tego samego okresu 2019 roku. Ponadto byliśmy w stanie zwiększyć ilość zamówień i dostaw we wrześniu w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Dalszy rozwój dostaw naszych pojazdów jest bezpośrednio powiązany z przebiegiem obecnej fali COVID-19, dlatego nie jest możliwe sporządzenie wiarygodnej prognozy na czwarty kwartał.

podkreśla Alain Favey, członek zarządu ŠKODA AUTO ds. sprzedaży i marketingu
ŠKODA

721 900 samochodów ŠKODA dostarczonych w trzech kwartałach 2020 r.

W pierwszych trzech kwartałach roku ŠKODA dostarczyła do klientów na całym świecie 721 900 samochodów (-21,0 proc.).

W Europie Zachodniej dostawy spadły o 21,2 proc. w pierwszych dziewięciu miesiącach roku do 312 900 pojazdów. Na drugim co do wielkości rynku w Niemczech firma odnotowała 113 200 dostaw (-22,6 proc.). W Norwegii liczba dostarczonych pojazdów wzrosła o 3,2 proc. do 5400 pojazdów. W Europie Środkowej ŠKODA dostarczyła 134 000 samochodów w pierwszych dziewięciu miesiącach roku (-15,6 proc.). Na rynku krajowym, w Czechach, dostawy do klientów wyniosły 62 300 dostarczonych sztuk (-11,3 proc.).

Na polskim rynku zostało zarejestrowanych 40 257 pojazdów (-18,9 proc.). Wyniki sprzedaży z przełomu I i II półrocza pokazują wzrostowy trend rejestracji aut ŠKODY. W czerwcu i lipcu pojazdy marki znalazły się na pierwszym miejscu motoryzacyjnych list sprzedażowych. We wrześniu zarejestrowano 5221 modeli, co nie tylko plasuje ŠKODĘ wysoko w zestawieniu, ale oznacza wzrost o 18,5 proc. w stosunku do września 2019 roku.

W Europie Wschodniej, z wyłączeniem Rosji, ŠKODA odnotowała 27 400 dostaw pojazdów w okresie od stycznia do września, co oznacza spadek o 26,2 proc. W Rosji ŠKODA odnotowała wzrost o 6 proc. w pierwszych trzech kwartałach roku, dostarczając 65 200 pojazdów. W Chinach ŠKODA dostarczyła 124 900 pojazdów w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku (-35,8 proc.). W Indiach dostawy do klientów od stycznia do września wyniosły ​​6800 pojazdów (-36,6 proc.). W Turcji ŠKODA odnotowała 15800 dostaw pojazdów w pierwszych trzech kwartałach roku, co stanowi wzrost o 91,8 proc.

Foto. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *