Skoda Motorsport ma bardzo bogate doświadczenie w rajdach samochodowych, a ich najnowsza Skoda Fabia RS Rally2 ma zamiar zdominować klasę WRC2, podobnie jak Fabia Rally2 i Fabia Rally2 evo uczyniły to w latach 2015-2022.
Skoda Motorsport przedstawiła następcę modelu Fabia Rally2 evo. Nowy samochód rajdowy marki – Fabia RS Rally2 – bazuje na drogowej wersji modelu Fabia czwartej generacji i stanowi kontynuację najbardziej udanego auta klasy Rally2 ostatnich lat. Dla Skody Fabia RS Rally2 opracowano nowy silnik, a także poprawiono prowadzenie, układ napędowy i elektronikę oraz funkcje bezpieczeństwa kierowcy i pilota.
Kto stoi w miejscu, ten się cofa, a dotyczy to szczególnie sportów motorowych. Dlatego opracowując nową Skodę Fabia RS Rally2, wykorzystaliśmy doświadczenie, które zdobyliśmy przy poprzednim modelu i zoptymalizowaliśmy każdy szczegół. Celem było ulepszenie najbardziej udanego samochodu rajdowego na świecie. Jestem dumny z całego zespołu Skoda Motorsport, który z wielkim zaangażowaniem dąży do osiągnięcia tego założenia. Chciałbym również podziękować naszym kolegom z działu rozwoju samochodów drogowych. Skoda Fabia czwartej generacji zapewniła nam idealną podstawę dla opracowania nowego modelu rajdowego.
mówi dyrektor Michal Hrabánek, szef SkodaMotorsport
Wysoki poziom bezpieczeństwa
Skoda Motorsport zastosowała w nowym modelu Fabia RS Rally2 wiele komponentów zoptymalizowanych do użytku w rajdach. Specjalny układ hamulcowy i precyzyjnie wyważone podwozie zapewniają cenne ułamki sekundy na oesie. Klatka bezpieczeństwa, składająca się z 35,8 metra stalowych rur i specjalnie zabezpieczony zbiornik paliwa, zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa na pokładzie. Ponadto elektronika i sterowanie precyzyjnie odpowiadają na wymagania kierowcy i pilota podczas rajdu.
Skoda Fabia RS Rally2 – silnik, skrzynia i napęd
Skoda Motorsport opracowała dla Skody Fabia RS Rally2 nowy silnik i dodatkowo zoptymalizowała sprawdzony układ napędowy. Turbodoładowany silnik Fabia RS Rally2 o pojemności 1,6 litra bazuje na silniku 2.0 TSI z serii EA888 i wytwarza około 214 kW (289 KM). Maksymalny moment obrotowy 430 Nm jest rozdzielany na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 5-biegowej sekwencyjnej skrzyni biegów i dwóch mechanizmów różnicowych.
Skoda Fabia jest jednym z najbardziej utytułowanych samochodów rajdowych na świecie. Od 2015 do 2022 roku dominowała w kategorii WRC2 jako Fabia Rally2 i Fabia Rally2 evo. Ponad 450 egzemplarzy wyprodukowanych przez Skoda Motorsport do kwietnia 2022 roku odniosło 1710 zwycięstw, w tym cztery triumfy w legendarnym Rajdzie Monte Carlo. Skoda Motorsport i jej zespoły klienckie świętowały także dwanaście tytułów mistrzów świata w kategoriach kierowców oraz w klasyfikacji zespołów, które zdobyto pojazdami opartymi na modelu Fabia trzeciej generacji, dzięki czemu Fabia Rally2 i Fabia Rally2 evo osiągnęły jeszcze więcej sukcesów, niż ich poprzedniczki (Fabia S2000 i Fabia WRC).
Fot. materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.