Oprócz zmiany nazwy całej spółki na Mercedes-Benz, nastąpi także wydzielenie marki Daimler Trucks&Buses z koncernu.
Koncern Daimler zrzesza w sobie kilka oddziałów. Jednym z nich jest Mercedes-Benz Cars&Vans, zajmujący się produkcją samochodów osobowych i dostawczych. W koncernie znajduje się także oddział Daimler Trucks&Buses, który odpowiada za produkcję samochodów ciężarowych i busów. Prawdopodobnie jednak, z powodów biznesowych i technologicznych, dojdzie do podziału koncernu i zmiany jego nazwy na Mercedes-Benz. Największą nadchodzącą zmianą ma być zupełne oddzielenie oddziału zajmującego się ciężarówkami i busami z koncernu.
Głównymi powodami takiego ruchu mają być różne grupy docelowe każdego z oddziałów koncernu, a także inne potrzeby finansowe i rozwiązania technologiczne. W każdym z segmentów rynku w których działa koncern, zachodzą obecnie duże zmiany związane z ekologią, więc taki ruch ma sens. Szefostwo Daimlera twierdzi, że działanie osobno może przynieść jedynie korzyści w postaci szybszego rozwoju, osiągania celów i kooperacji. W przypadku aut osobowych dużo łatwiej będzie można wdrożyć jednostki bezemisyjne, ponieważ potrzebują one znacznie mniej energii od aut ciężarowych. Inaczej sprawa ma się z pojazdami ciężkimi, gdzie moc musi być sporo większa, a więc zużycie energii jest także znacznie wyższe.
Dla Daimler Trucks każdy krok musi być starannie zaplanowany. Firma z pewnością nie chce stracić pozycji lidera producentów pojazdów ciężarowych i busów na wielu rynkach na świecie. Koncern zrzesza pod sobą siedem marek ciężarówek, a wśród nich takich znanych producentów jak Freightliner, Western Star, czy Mercedes-Benz. Z pewnością jednym z głównych celów w najbliższych latach będzie poszukiwanie efektywnego źródła energii. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ technologia elektryczna nie jest na razie zbyt efektywna w przypadku aut ciężarowych.
Planowane zmiany mają wejść w życie dopiero pod koniec bieżącego roku, ponieważ wszystkie propozycje muszą zostać zaakceptowane przez zgromadzenie akcjonariuszy, którzy spotkają się pod koniec trzeciego kwartału 2021 roku. Tak duży koncern jak Daimler z pewnością jest świadom tego, co robi, więc jeśli tylko decyzja faktycznie będzie opłacalna z pewnością zostanie wprowadzona w życie.
Foto. materiały prasowe producentów
Redaktor | Fotograf