Bilans marki Alfa Romeo, prawie trzy lata po powstaniu Grupy Stellantis, jawi się jako imponujące uznanie dla solidnej pracy zespołu oraz skutecznej realizacji długoterminowych strategii. Połączenie solidności i dyscypliny pozwoliło na przywrócenie rentowności marki już w drugiej połowie 2021 roku.
Centralnym punktem osiągnięć w tym okresie jest długoterminowy plan produktowy o nazwie „Od 0 do 0”, który zakłada ambitny cel przekształcenia gamy pojazdów Alfa Romeo (Stellantis) z zelektryfikowanych w 2021 roku do całkowicie elektrycznych w 2027 roku. Plan zakłada wprowadzenie co najmniej jednego nowego produktu na rynek rocznie, a w roku 2024 światło dzienne ujrzy pierwszy w pełni elektryczny model – Alfa Romeo Milano.
Wszystkie działania strategiczne marki są wspierane bezkompromisowymi standardami jakości, co zostało potwierdzone przez osiągnięcie pierwszego miejsca w rankingu J.D. Power Sales Satisfaction Index w segmencie marek premium. Sukces ten to rezultat konsekwentnej polityki zarządzania zapasami i budowy gamy.
Wyniki handlowe za rok 2023 są imponujące, wskazując na globalny wzrost sprzedaży o 34% w porównaniu do analogicznego okresu w 2022 roku. W Europie wzrost wyniósł 53%, podczas gdy regiony Bliskiego Wschodu, Afryki, Indii, Azji, Pacyfiku i Ameryki Północnej również odnotowały znaczące wzrosty.
Bliski Wschód i Afryka zanotowały wzrost na poziomie 95%, co potwierdza ten obszar jako jedno z najszybciej rozwijających się miejsc. Regiony Indii, Azji i Pacyfiku przyczyniły się do 6-procentowego wzrostu, zwłaszcza poprzez wzmocnienie obecności marki w Singapurze i Hongkongu.
Ameryka Północna również odegrała kluczową rolę, a debiutujący w regionie model Tonale spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem. Podobnie pozytywnie zareagowano na model Tonale w Chinach, gdzie marka Alfa Romeo systematycznie rozwija swoją obecność.
Wszystkie te sukcesy potwierdzają, że Alfa Romeo konsekwentnie zdobywa uznanie na globalnej scenie motoryzacyjnej, będąc gotową sprostać wyzwaniom przyszłości, zwłaszcza w kontekście szybko rozwijającej się elektryfikacji.
Fot. materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments