Redaktor | Fotograf

Alfa Romeo Milano ma za zadanie kontynuować ofensywę modelową producenta. Nowy crossover przynosi rewolucyjną stylistykę, która powoli odchodzi od standardów Giulii czy Stelvio. Miejski SUV będzie dostępny zarówno jako elektryk, jak i klasyczna spalinówka. Milano skorzysta z wielu rozwiązań znanych z innych marek koncernu Stellantis.

Kompaktowe modele Alfy Romeo mają bogatą historię. Ostatni przedstawiciele tej klasy, czyli Mito i Giulietta, zniknęli jednak z rynku już wiele lat temu. Po takiej przerwie Alfa Romeo Milano ma przywrócić silną włoską propozycję w tym segmencie. Nowy crossover jest rewolucją stylistyczną, a także przynosi wiele nowych rozwiązań. W gamie pojawi się odmiana elektryczna o nazwie Elettrica, a także usportowiona wersja Veloce. Klienci będą mogli wybierać spośród licznych wariantów napędu, dzięki czemu Alfa Romeo Milano ma być ciekawą propozycją.

Nowy włoski crossover ma dość kompaktowe wymiary – długość 4,17 m, szerokość 1,78 m
i wysokość 1,5 m. Według producenta projektanci Alfy Romeo z rzemieślniczą starannością wymodelowali to „zewnętrze” na częściach mechanicznych, całkowicie odchodząc od koncepcji zimnej racjonalności modnej w tej klasie, aby tchnąć życie w zmysłowy i ekscytujący design przyciągający wzrok od pierwszego wejrzenia.

We wnętrzu również można znaleźć całkiem oryginalne wzornictwo. Kokpit jest dostosowany do kierowców, którzy chcą mieć wszystko w zasięgu ręki. Mała kierownica, podobnie jak w Peugeotach, pozwala na łatwiejsze manewrowanie i lepszą widoczność. Do dyspozycji podróżujących oddano dwa ekrany o przekątnej 10,25 cala. Aby dodatkowo upiększyć wnętrze, nawiewy klimatyzacji mają kształt czterolistnej koniczyny, będącego symbolem sportowego charakteru marki Alfa Romeo. O fotele zadbała renomowana firma Sabelt. Praktycznym rozwiązaniem jest duży jak na ten segment, automatycznie otwierany bagażnik o pojemności 400 litrów.

Pod względem technicznym, Alfa Romeo Milano będzie dostępna w wielu konfiguracjach silnikowych. Odmiana elektryczna otrzyma napęd o mocy 156 KM w wariancie Elettrica lub 240 KM w wersji Veloce i baterię o pojemności 54 kWh. Zasięg ma wynieść maksymalnie 410 kilometrów w cyklu WLTP. W gamie znajdzie się również odmiana hybrydowa Ibrida. Klienci będą mogli wybrać pomiędzy napędem na przód i na cztery koła. Wersja hybrydowa wykorzystuje 3-cylindrowy silnik spalinowy o pojemności 1,2 litra pracującym w cyklu Millera, zestawionym z turbosprężarką o zmiennej geometrii i łańcuchem rozrządu. Moc układu wynosi 136 koni mechanicznych.

Fot. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *