Choć mogłoby się wydawać, że ostatni czas nie sprzyjał zakupom na duże kwoty, to jednak BMW Group zanotowało spore wzrosty w topowych segmentach swojej gamy modelowej
W 2020 r. BMW zdominowało segment samochodów luksusowych w Polsce (1 254 rejestracje). Wszystkie modele z portfolio marki zostały liderami w swoich kategoriach. BMW serii 7 było najczęściej kupowaną luksusową limuzyną, osiągając wynik 398 rejestracji. Polscy klienci bardzo dobrze przyjęli także nowości: BMW X7 (489 rejestracji) i BMW serii 8 (356 rejestracji).
Mocny wynik w segmencie performance i high-performance
W 2020 r. BMW M kontynuowało znaczące wzrosty, utrzymując pozycję lidera segmentu pojazdów performance i high-performance w Polsce. Liczba 2 495 rejestracji przełożyła się na imponujący wzrost o 59%. Z kolei liczba rejestracji modeli high-performance BMW M wzrosła o 20%. BMW M2 kolejny rok z rzędu został najpopularniejszym modelem high-performance (153 rejestracje). Następnym etapem rozbudowy portfolio modeli BMW M są planowane premiery BMW M3 i M4. Po raz pierwszy w historii BMW zapowiedziało wersję M BMW serii 3 Touring.
Lider elektromobilności
BMW Group oferuje obecnie największy na świecie wybór zelektryfikowanych pojazdów klasy premium i posiada największy w Polsce park samochodów wykorzystujących napęd elektryczny. W 2020 r. BMW Group Polska zarejestrowało łącznie 1 105 aut elektrycznych oraz hybryd typu plug-in marek BMW i MINI. Firma utrzymała pozycję lidera w segmencie premium pojazdów hybrydowych typu plug-in (813 rejestracji, 55% wzrost), a BMW 530e xDrive było najczęściej wybieranym modelem w tej kategorii (181 rejestracji). Niezmiennie popularne BMW i3 ponownie zostało numerem jeden wśród elektrycznych modeli segmentu premium (205 rejestracji).
W 2020 r. firma wprowadziła wiele nowości w segmencie samochodów zelektryfikowanych premium, m.in. pierwsze w pełni elektryczne MINI. Ponadto rozszerzono gamę hybryd typu plug-in, a także zaprezentowano BMW iX3, dzięki czemu X3 stało się pierwszym modelem BMW dostępnym z czterema rodzajami jednostek napędowych. W 2021 r. klienci mogą spodziewać się kolejnych w pełni elektrycznych modeli: BMW i4 oraz BMW iX. Do 2023 r. w ofercie BMW Group znajdzie się 25 samochodów zelektryfikowanych, z czego ponad połowa z napędem w pełni elektrycznym.
BMW Group poszerzyło sieć dealerską
W 2020 r. zostały otwarte trzy nowe salony BMW w Szczecinie, Łodzi i Lubinie. W 2021 roku planowany jest dalszy rozwój sieci dealerskiej.
Udany rok dla MINI
Poprzedni rok był pomyślny także dla marki MINI, która odnotowała rejestracje na poziomie 2 105 pojazdów. 5-drzwiowe MINI okazało się jej bestsellerem, a zaraz za nim uplasował się MINI Countryman. W 2020 r. dużym zainteresowaniem wśród polskich klientów cieszył się także MINI Clubman (18% wzrost), a MINI Cabrio, światowy lider wśród kabrioletów, osiągnął na lokalnym rynku wzrost na poziomie 20%. MINI John Cooper Works kontynuował swoją passę sukcesów, kończąc rok z 12% udziałem w rejestracjach na polskim rynku. Sportowa submarka pracuje także nad elektryfikacją.
BMW Motorrad na pozycji lidera
Ubiegły rok był sukcesem również dla marki motocyklowej BMW Group. Globalnie BMW Motorrad uzyskało drugi najwyższy wynik sprzedaży w historii. W 2020 r. odnotowano w Polsce łącznie 1756 rejestracji, co ponownie pozwoliło na utrzymanie pozycji lidera w klasie motocykli powyżej 500 cm3 (1531 sztuk, 5% wzrostu) oraz w segmencie motocykli sportowych i enduro powyżej 500 cm3. W 2021 r. BMW Motorrad skupi się na liniach Heritage oraz Urban Mobility . W tym roku na drogi wyjadą BMW S1000R, M1000R, R18 Classic, G310R oraz GS, a także 1250RT.
Foto. materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments