Choć nie był to łatwy okres, to jednak Volkswagen zdołał się wybronić i strata wyniosła tylko 15,2 procent w porównaniu z rokiem poprzednim, czyli poniżej średniej rynkowej
Straty w 2020 roku były nieuniknione i mówi się o nich od dawna, jednak takie liczby, jak 9 milionów sprzedanych samochodów nadal robią wrażenie. W tym wszystkim widać, że elektryki pną się do góry w niesamowicie szybkim tempie. W 2020 roku Volkswagen sprzedał 231 600 elektrycznych aut – ponad trzy razy więcej niż w 2019 roku; ponadto sprzedano 190 500 modeli hybrydowych typu plug-in (wzrost o 175 procent), co również jest sporą liczbą i ogromnym przyrostem. Zatem czy tak kształtują się trendy w motoryzacji na najbliższe kilka lat? Wszystko na to wskazuje.
Z powodu pandemii covid-19 rok 2020 okazał się ekstremalnie trudny. Koncern Volkswagen dobrze sobie poradził w tych okolicznościach i umocnił swoją pozycję na rynku. Szczególnie cieszy fakt, że mimo pandemii udało nam się przyspieszyć ofensywę modeli elektrycznych i uczynić dzięki temu ważny krok w realizacji strategii Together 2025+. To dobry punkt wyjścia na nowy rok, w którym przedstawimy kolejne atrakcyjne samochody elektryczne.
stwierdził Dr Christian Dahlheim, szef działu sprzedaży w koncernie Volkswagen
5 najpopularniejszych aut z w pełni elektrycznym napędem:
- Volkswagen ID.3, 56.500 egzemplarzy
- Audi e-tron, 47.300 egzemplarzy
- Volkswagen e-Golf, 41.300 egzemplarzy
- Volkswagen e-up!, 22.200 egzemplarzy
- Porsche Taycan, 20.000 egzemplarzy
5 najpopularniejszych modeli hybrydowych typu plug-in:
- Volkswagen Passat, 27.200 egzemplarzy
- Audi Q5, 23.500 egzemplarzy
- Porsche Cayenne, 21.500 egzemplarzy
- ŠKODA Superb, 16.400 egzemplarzy
- Volkswagen Golf, 15.200 egzemplarzy
Dostawy aut w poszczególnych regionach świata w 2020 roku:
W Europie dostarczono klientom łącznie 3.616.900 samochodów (-20,5 procent) znacznie zwiększając udział w rynku aut osobowych. W Europie Zachodniej samochody różnych marek koncernu dostarczono 2.939.900 klientom (-21,6 procent). Dużą popularnością cieszyły się modele z elektrycznym układem napędowym zasilane energią z akumulatorów oraz modele hybrydowe typu plug-in. Ich udział w dostawach koncernu wyniósł w Europie Zachodniej 10,5 procent (w 2019 roku: 1,9 procent). W Niemczech udział modeli elektrycznych okazał się nawet nieco większy i wzrósł do 11,6 procent (w 2019 r.: 1,5 procent). W sumie do klientów w Niemczech trafiło 1.097.700 samochodów z różnymi rodzajami układów napędowych (-19,5 procent). W Europie Środkowej i Wschodniej dostawy zmniejszyły się o 15,6 procent do 677.000 egzemplarzy.
W regionie Ameryki Północnej dostarczono klientom 785.800 pojazdów różnych marek koncernu, co oznacza spadek o 17,4 procent. W USA dostawy zmniejszyły się o 12,1 procent i wyniosły 574.800 samochodów.
W regionie Ameryki Południowej koncern znacznie zwiększył udział w rynku. Do klientów trafiło 489.700 samochodów, czyli o 19,5 procent mniej niż w 2019 roku. W Brazylii, na największym rynku tego regionu, dostawy zmalały w niemal tym samym stopniu, o 19,7 procent i wyniosły 377.600 aut.
W regionie Azji i Pacyfiku najszybciej uporano się ze skutkami pandemii. Koncern Volkswagen odnotował tutaj spadek dostaw o 9,1 procent do poziomu 4.122.200 pojazdów. W Chinach, na największym pojedynczym rynku koncernu, dostawy spadły o 9,1 procent i wyniosły 3.849.000 samochodów.
Foto. materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.