Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Bezpieczeństwo to jeden z najważniejszych czynników przy konstruowaniu obecnych samochodów, a testy NCAP są dobrym miejscem na weryfikację, jakie rozwiązania faktycznie działają

Dla wielu testy przeprowadzane przez Euro NCAP to dobry sposób na poprawienie sobie humoru albo rozrywka, bo faktycznie, widok niszczonego doszczętnie samochodu może dla wielu być satysfakcjonujący, jednak należy przyjrzeć się głębiej idei tych testów, aby zrozumieć, jak ważne jest nasze bezpieczeństwo. Najnowszy Volkswagen ID.3 również został poddany takim testom i jak się okazuje, wypada w nich bardzo dobrze. Wiele osób sugerowało swego czasu, że elektryki są bardzo niebezpieczne ze względu na swoją konstrukcję, a strefa zgniotu może okazać się znacznie większa niż w przypadku jednostek spalinowych, ale okazuje się, że wcale tak nie jest. Zresztą zobaczcie jak przebiegały testy ID.3.

NCAP

Wyniki testów ID.3 w wersji Pro wyglądają następująco:

  • 87% w kategorii bezpieczeństwa osoby dorosłej,
  • 89% w kategorii bezpieczeństwa dzieci,
  • 71% w kategorii bezpieczeństwa ochrony pieszych
  • 88% w kategorii asystentów bezpieczeństwa

ID.3 reprezentuje kierunek zmian dla przemysłu samochodowego w ostatnich latach. Kryzys klimatyczny oznacza, że ​​wszyscy musimy dostosować się do czystszej przyszłości, a samochody elektryczne staną się normą w nadchodzących latach. Euro NCAP będzie nadal zapewniać, że ratowanie planety nie odbywa się kosztem bezpieczeństwa i cieszę się, że ID.3 – najnowsza generacja samochodów dla ludzi – nie idzie na kompromis w tym względzie.”

powiedział sekretarz generalny Euro NCAP , Michiel van Ratingen
NCAP

To dobre rezultaty, co potwierdza ogólny wynik na poziomie 5 gwiazdek. Z komentarza do testu wynika, że kabina pasażerska pozostała stabilna w teście czołowym z przesunięciem, a w przypadku manekina-pasażera ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra. Ochronę klatki piersiowej kierowcy oceniono jako marginalną na podstawie manekinowych pomiarów kompresji. W przypadku obu manekinów ochrona kolan i ud była dobra. Wykazano, że podobny poziom ochrony zostałby zapewniony pasażerom o różnym wzroście i siedzącym w różnych pozycjach. Zatem jak widać, elektryfikacja samochodów nie oznacza, że samochody są mniej bezpieczne. Wręcz przeciwnie, jednak temat radości z jazdy i czerpania z nich przyjemności zostawiamy do indywidualnej oceny.

Foto. European New Car Assessment Programme

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *