Volvo Car Poland uruchomiło ofertę wspierającą sprzedaż hybryd ładowanych z gniazdka. Największe wsparcie otrzymał XC90 T8 Recharge oraz XC40 T5 Recharge. Ceny zostały obniżone o wysokość podatku VAT, a nawet nieco więcej.
Volvo XC90 T8 – w pierwszej czwórce w Polsce
Hybrydy ładowane z gniazdka są w Polsce nadal mało popularną grupą aut, choć dynamika wzrostu ich rejestracji jest spora. Niewiele osób wie, że czwartym najpopularniejszym modelem w Polsce w tej kategorii aut – czyli PHEV – jest Volvo XC90 T8 Recharge. Zarejestrowano ich dotąd ponad 560 egzemplarzy. Co dziesiąty model XC90, jaki opuszcza polskie salony Volvo, to właśnie odmiana T8 Recharge. Gdy samochód debiutował na rynku w 2015 roku, wiele osób wybierało tę odmianę kierując się jej osiągami. Układ napędowy o mocy 303 + 87 KM i momencie obrotowym ponad 400 + 240 Nm rozpędzał ten wielki samochód do setki w niecałe 6 sekund. Czyli o jakieś półtorej sekundy szybciej niż miało to w przypadku najmocniejszej odmiany XC90 pierwszej generacji, którą napędzał silnik V8. Dzisiaj coraz częściej klienci kierują się walorami ekologicznymi i niską emisją CO2.
XC90 T8 Recharge można ładować i bezemisyjnie, w ciszy pokonywać kilkadziesiąt kilometrów dziennie. Te samochody dobrze wpisują się w politykę CO2 wielu flot. Hybrydy PHEV nie wymagają szczególnych modyfikacji domowej instalacji elektrycznej i pozwalają szybciej zamortyzować koszt domowej instalacji fotowoltaicznej. Jak pokazują badania Volvo Cars, około 40% przebiegu naszych modeli PHEV jest pokonywanych w trybie całkowicie bezemisyjnym. Volvo XC90 T8 może jeździć w trybie Power – w którym silnik spalinowy i elektryczny działają razem zapewniając kierowcy doskonałe przyspieszenie. W trybie Hybrid samochód samoczynnie przełącza się między napędem elektrycznym i spalinowym. Program Pure umożliwia jazdę wyłącznie na prądzie. Program Off-road pozwala pokonywać trudniejszy teren lub wyjechać z głębokiego śniegu.
Przyszedł zatem czas, by do tej układanki dodać jeszcze jeden element i obniżyć cenę zakupu naszego hybrydowego okrętu flagowego. Do tej pory cena bazowa XC90 T8 Recharge wynosiła 349 900 zł. Teraz wynosi 284 472 zł.
XC40 T5 Recharge – hit w Europie, czas na Polskę
To najświeższa hybryda plug-in w naszej ofercie i obecnie jedyna, która zbudowana jest na platformie podłogowej CMA. Wszystkie pozostałe hybrydy plug-in Volvo mają silnik elektryczny napędzający tylne koła i silnik spalinowy napędzający koła przednie. Silnik elektryczny jest w nich sparowany z dwulitrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i kompresorem. XC40 T5 Recharge ma zupełnie inną konstrukcję. Tutaj zarówno silnik elektryczny jak i spalinowy napędzają koła przednie, a za przeniesienie napędu odpowiedzialna jest dwusprzęgłowa, siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów. Pozostałe hybrydy korzystają z ośmiostopniowej automatycznej przekładni hydrokinetycznej. XC40 T5 Recharge jako jedyny model PHEV w naszej ofercie wykorzystuje trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.5 litra i mocy 180 KM. Wspomaga go jednostka elektryczna o mocy 87 KM. W brytyjskich testach porównawczych można zobaczyć, jak wspomagający moment obrotowy silnika elektrycznego przekłada się na elastyczność tego pojazdu. Najkrócej mówiąc, gdy jedziemy XC40 T5 Recharge, wyprzedzanie innych pojazdów jest całkowicie bezstresowe. Do tego samochód świetnie nadaje się do jazdy bezemisyjnej. Jest to najtańsza hybryda ładowana z gniazdka w naszej ofercie. Jej dotychczasowa cena w sportowym wydaniu R-Design wynosiła 224 700 zł. W ramach naszej akcji została obniżona do kwoty 182 683 zł.
PHEV – z programem Polestar w cenie
Wszystkie modele T8 Recharge (PHEV) w naszej ofercie: S60 T8, S90 T8, V60 T8, V90 T8 oraz XC60 T8 i XC90 T8 są teraz dostępne w programem Polestar, który optymalizuje pracę silnika i zmiany biegów. Dotąd ten program był dostępny w sugerowanej cenie detalicznej 4500 zł brutto. Teraz do każdej naszej hybrydy ładowanej z gniazdka w odmianie T8 jest dostępny w cenie auta, bez konieczności dopłaty.
Foto. materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments