Toyota Corolla w roku modelowym 2023 otrzyma kilka małych usprawnień, głównie w sferze silnikowej oraz technologicznej.
Kilka dni temu Toyota poinformowała, iż model Corolla otrzyma w Stanach Zjednoczonych serię znaczących poprawek na rok modelowy 2023. Opierały się one w większości przypadków na jednostkach napędowych, które możemy znaleźć w ofercie. Nie minęło parę dni, a podobne zagranie otrzymaliśmy również i na naszym podwórku – Toyota Corolla przejdzie sporą liczbę mniejszych lub większych usprawnień technicznych, choć nie oznacza to, że nie uświadczymy żadnych zmian wizualnych.

Najważniejszą informacją z pewnością jest fakt, iż na Starym Kontynencie Toyota Corolla będzie dostępna tylko i wyłącznie w wariancie hybrydowym – wersje spalinowe zostały usunięte z gamy. Jednocześnie wartym podkreślenia jest fakt, iż kompakt od Japończyków nadal pozostaje samochodem, który wykorzystuje wyłącznie jednostki nazywane “pełnymi hybrydami“, bez odmian plug-in czy miękkich hybryd. Do wyboru pozostaną poprawione jednostki o pojemności 1.8 litra (138 koni mechanicznych, wzrost o 18 KM) oraz 2 litrów (193 koni mechanicznych, 15 KM więcej). Mocniejszy silnik umożliwi przyspieszenie do 100 km/h w czasie 7,5 sekund. Toyota chwali się również tym, iż waga jednostek została zmniejszona o nawet 18 kilogramów, a system hybrydowy uległ drobnym ulepszeniom, by przyspieszenie było bardziej liniowe i naturalne.

Przechodząc do wnętrza, lekko odświeżono system inforozrywki i pakiet bezpieczeństwa Toyota T-Mate, ulepszając na przykład system ADAS (Advance Driver Assistance System). Niezmienny pozostaje sam rozmiar ekranów – przed kierowcą znajduje się panel o przekątnej 12,3 cala (dostępny od wersji wyposażenia Comfort w górę), zaś ekran dotykowy do obsługiwania systemów, znajdujący się na samym środku deski rozdzielczej, cechuje się przekątną 10,5 cala. Jeśli zaś chodzi o wygląd, zmiany są dosłownie kosmetyczne – ot, nowe kolory lakieru, nowe felgi dla wersji GR Sport i reflektory bi-LED.
Odświeżona wersja Toyoty Corolli – nadal w wersjach hatchback, sedan i Touring Sports (kombi) – ma trafić na rynek europejski na początku przyszłego roku. W okresie bliższym premiery producent z Kraju Kwitnącej Wiśni ma również ujawnić nam cennik.

Foto. materiały prasowe producenta
To może Cię zainteresować
-
Nowe BMW M3 CS – więcej mocy i przyjemności z jazdy [dane techniczne, osiągi]
-
Vanwall Vandervell — elektryczny hot-hatch z mocą 580 koni
-
Hennessey Venom F5 Revolution debiutuje -wersja wyścigowa
-
BMW i Vision Dee debiutuje na CES – nowy język stylistyczny marki
-
Volkswagen ID.7 debiutuje – elektryczny następca Passata