Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Nowa Toyota GR 86 to nie tylko zmiana nazwy z GT86 na GR 86, ale również spory przyrost mocy i niemałe nawiązanie do obecnej Supry

Toyota GT86 występuje na rynku jako następca modelu Celica i co ciekawe, wiele osób błędnie próbowało porównywać ten samochód do Supry, gdy ta zakończyła produkcję na 4. generacji. Faktem jest, że w 2009 roku był to tak naprawdę jedyny samochód sportowy tej marki, ale teraz czasy nieco się zmieniły. Dzisiaj prym wiedzie Supra MK5, czyli samochód stworzony we współpracy z BMW, który technicznie stoi na naprawdę wysokim poziomie. Do wybory mamy 3-litrowe R6 o mocy 340 KM, ale możemy zdecydować się na 2-litrowe R4 o mocy 258 lub 192 KM. Gdzie zatem pod względem mocy będzie nowa Toyota GT86, a w zasadzie Toyota GR 86?

Toyota GR 86

Plotki mówią, że pod maskę zawita silnik o pojemności 2.4 litra typu bokser, który gości w aktualnych modelach Subaru. Jego moc to 260 KM i 376 Nm, co widzieliśmy w modelach Ascent, Outback i Legacy. Dzięki temu Toyota GR 86 plasowałaby się praktycznie tak samo jak mocniejsza Supra 2.0. Tyle tylko, że pojawiły się również spekulacje zastosowania tego silnika, ale z mniejszą mocą na poziomie 222 KM, czyli raptem o 22 KM więcej niż w obecnej generacji. My osobiście uważamy, że raczej będzie to jednostka znacznie mocniejsza, szczególnie, że dla Subaru korzystniej byłoby wstawić silnik bez większych modyfikacji.

Toyota GR 86

Nowa Toyota GR 86 powinna debiutować już w przyszłym roku na przełomie trzeciego i czwartego kwartału. Poniższe zdjęcia to jedyne jakie mamy odnośnie tego auta, a zostały one wykonane w Michigan, niedaleko centrum badawczo-rozwojowego marki. Im dłużej się nim przyglądam tym bardziej to auto przypomina mi Celicę, ale może to dobrze, w tamtym czasie to auto naprawdę robiło robotę. Nie ma sensu na siłę porównywać GR 86 do Supry, bo to dwa różne auta. Chociaż może 2-litrowe R4 o mocy 200 KM zawita pod maskę, jako słabszy wariant? Kto wie, przekonamy się mniej więcej za rok.

Foto. @kystify via Matt Maran Motoring

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *