Gama produktów spod znaku STI może w najbliższym czasie wzbogacić się o odświeżony model Subaru Levorg, które zostało zauważone na ulicy
Subaru Levorg, choć obecny na rynku parę lat, wciąż jest dość świeżym pojazdem w gamie modelowej tego japońskiego producenta. Pierwsza generacja, która miała stać się następcą piątej generacji modelu Legacy w kombi, zaprezentowana została na tokijskich targach w 2013 a następnie trafiając na taśmę produkcyjną rok później. Nigdy jednak nie wypuszczona została wersja od Subaru Tecnica International, a najmocniejsza odmiana dysponowała mocą 300 koni mechanicznych. Jednakże wraz z zbliżającą się drugą generacją na tegorocznych targach w Tokio Subaru postanowiło zaprezentować koncept Levorga w wersji STI. Na szczęście dla nas, na prototypie się to prawdopodobnie nie skończy, bo już teraz dostaliśmy zdjęcia szpiegowskie Levorga, który wygląda niemal identycznie, jak wspomniany wcześniej koncept od STI.
Samochód został przyłapany w mieście Tomioka, które znajduje się w prefekturze Gunma w Japonii czyli okolicy mocno związanej z Subaru. Srebrny Levorg drugiej generacji pewnie nie wzbudziłby takiego zainteresowania, gdyby nie jego łudzące podobieństwo do wspomnianego wcześniej konceptu STI. Choć dostaliśmy jedynie zdjęcia przodu oraz boku samochodu, bardzo łatwo zauważyć agresywniejszy przedni zderzak.
Ta wiadomość oznacza, że wypuszczenie tej wersji nowego kombi od Subaru może być bliżej niż nam się wydaje. A to na pewno ucieszy fanów marki, którzy chcieliby móc poszaleć nowym STI, a zarazem potrzebują czegoś praktyczniejszego od Imprezy.
Druga generacja Levorga w przeciwieństwie do pierwszej będzie oparta o uniwersalną płytę podłogową Subaru, na której zbudowana jest między innymi najnowsza Impreza. Pod maską znalazł się nowy czterocylindrowy silnik boxer o pojemności 1.8l. W bazowej wersji generuje on niecałe 200 koni mechanicznych, jednakże co do wersji STI przewiduje się większą jednostkę o pojemności 2.4 litra, której moc miałaby się zbliżyć do 300 KM.
Foto. Carscoops
Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby – od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing – zespołu Formuły Student.