Theo Pourchaire zwyciężył pierwszy wyścig sprinterski Formuły 2 na torze Monza. Podium uzupełnili Guanyu Zhou i Christian Lundgaard

Dobry start zaliczył Juri Vips, podopieczny Red Bulla lepiej wystartował od Davida Beckmanna i wysunął się na prowadzenie. Niemiec oprócz straty prowadzenia chwilę później musiał walczyć z Danem Ticktumem o drugą pozycję. Kierowca Camposa utrzymał jednak P2. Na drugim okrążeniu Theo Pourchaire zaatakował Dana Ticktuma. Kierowca ekipy Carlin popełnił błąd i pojechał za szeroko, a następnie się obrócił i zablokował tor. Atakujący go kierowca ART ściął szykanę aby uniknąć kolizji z nieobliczalnym Brytyjczykiem. Tym samym Francuz awansował na trzecie miejsce. Pozostali zawodnicy gwałtownie zwolnili i powoli omijali bolid Carlina. Bolidy Formuły 2 charakteryzują się tym, że gdy zawodnik się obróci, to na 90% silnik zgaśnie i jest po wyścigu. Tak się właśnie stało – Ticktum wyszedł z samochodu, a na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. Na czwartym kółku w boksie pojawił się Felipe Drugovich. Kierowca UNI Virtuosi wymienił w alei skrzydło.

Na piątym okrążeniu wznowiono rywalizację. Zaraz po restarcie Liam Lawson zaatakował kierowcę akademii Saubera, jednak atak był nieudany i kierowca z Nowej Zelandii uszkodził przednie skrzydło. Felipe Drugovich nie może uznać tego wyścigu za udany – najpierw w trakcie neutralizacji musiał zjechać na wymianę przedniego skrzydła, a na piątym kółku w Variante Ascari obrócił się i rozbił swój bolid. Lepiej szło jego koledze z zespołu, Guanyu Zhou. Chiński kierowca na szóstym kółku zaatakował Lirima Zendeliego i awansował na piąte miejsce. Chwilę po tym ataku na torze pojawił się wirtualny samochód bezpieczeństwa związany z wypadkiem Drugovicha.

Zaraz po zakończeniu wirtualnej neutralizacji doszło do walki między dwoma zawodnikami Premy w drugim Lesmo. Oscar Piastri został wywieziony przez Roberta Shwartzmana poza tor i spadł jeszcze za Roya Nissanyego. Na dziesiątym kółku błąd popełnił David Beckmann, Niemiec zblokował przednie koła i cudem uniknął kolizji z Jurim Vipsem. Kierowca Camposa stracił pozycję na rzecz Pourchaire’a. Błąd na tym samym kółku popełnił Roy Nissany. Kierowca z Izraela na wyjściu z Variante Ascari obrócił się i cudem ominął go Oscar Piastri.

Na piętnastym kółku Pourchaire zaatakował Vipsa i wyszedł na prowadzenie. Na osiemnastym kółku zaś Juri Vips zblokował opony w dojeździe do pierwszego zakrętu i spadł za Zhou i Shwartzmana. W tym samym momencie Oscar Piastri zaatakował Zendeliego i awansował na szóstą lokatę. Kieowca z Estonii przez zblokowaną oponę tracił dużo czasu i na następnych okrążeniach został wyprzedzony przez Piastriego, Lundgaarda i Lawsona.

Theo Pourchaire

Do końca wyścigu już nic się nie działo i Kierowca ART Grand Prix dojechał na pierwszym miejscu, drugi skończył Zhou i trzeci dojechał Shwartzman, jednak kierowca Premy dostał pięć sekund kary i na podium znalazł się Christian Lundgaard. Na czwarte miejsce wskoczył jeszcze jego kolega z zespołu, Oscar Piastri.

Foto. materiały prasowe serii

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *