Porsche 911 Turbo S E-Hybrid nadchodzi – testy prototypu na Nurburgringu

Choć 911 jest na rynku od wielu lat, wciąż broni się przed wersją hybrydową. Ta jednak nadchodzi wielkimi krokami, będzie więc niejako znakiem czasów. Co ciekawe, będzie to prawdopodobnie najmocniejsza 911 w historii, głównie dzięki dodatkowemu napędowi elektrycznemu. Ten wpłynie na masę, jednak Porsche postara się aby prowadzenie pozostało świetne. W tym celu testuje nową odmianę E-Hybrid na Nurburgringu.

Hybrydowe Porsche 911? Jeszcze do niedawna było to nie do pomyślenia. Niestety, czasy się zmieniły, więc również ikoniczny model otrzyma taką odmianę. Na szczęście, nudno z pewnością nie będzie, ponieważ hybrydowe 911 będzie prawdopodobnie najmocniejszym wariantem w historii. Oczywiście, dodatkowe baterie oznaczają większą masę, jednak aby prowadzenie wciąż stało na wysokim poziomie, Porsche testuje model E-Hybrid na Nurburgringu. Pomimo tego, że prace są coraz bardziej zaawansowane, premiera nie nadejdzie niestety zbyt szybko. Nic dziwnego, taki model musi być niezwykle dopracowany pod każdym względem.

Film z testów pokazuje jaki potencjał drzemie w modelu. 911 w hybrydowej odmianie pokonuje tor w ekspresowym tempie, a również w zakrętach pokazuje sporo charakteru. Pod względem dźwięku, nie ma praktycznie żadnej różnicy względem spalinowych odmian Turbo. Hybrydowa odmiana wyróżnia się przede wszystkim przyciemnionymi tylnymi szybami, ponieważ to prawdopodobnie właśnie z tyłu umieszczono baterie. Oznacza to, że z tyłu nie znajdą się dodatkowe fotele tak jak w pozostałych wersjach modelu, oczywiście poza GT3.

Porsche 911 Turbo S E-Hybrid nadchodzi - testy prototypu na Nurburgringu

Niestety, póki co Porsche nie zdradziło nic na temat tego modelu. Biorąc pod uwagę fakt, że już spalinowe 911 Turbo S rozwija 650 koni mechanicznych, tutaj przyrost powinien być znaczny. Łączna moc raczej nie przekroczy 800 koni mechanicznych, jednak powinna zbliżyć się do tej wartości. Oczywiście, jak na hybrydę przystało, będzie można jeździć także na samym prądzie, co powinno ograniczyć spalanie. Ważniejsze będą jednak jeszcze lepsze osiągi. Dzięki dodatkowej mocy, hybrydowe 911 Turbo S powinno być znacznie szybsze od spalinowych odmian. Niestety, na premierę będziemy musieli poczekać prawdopodobnie aż do 2024 roku.

Film: CarSpyMedia Zdjęcia: Carscoops