Porsche 911 Sport Classic nowej generacji zauważone podczas testów

Porsche bez wątpienia ma bardzo bogatą historię. W związku z tym, często do niej nawiązuje, przy okazji prezentacji kolejnych modeli. Nie tylko pozwala to marce więcej zarobić, ale także zazwyczaj podoba się fanom. Tak prawdopodobnie będzie również w przypadku 911 najnowszej generacji w odmianie Sport Classic. Testy tego modelu dobiegają już końca, a egzemplarze przedprodukcyjne poruszają się po drogach już praktycznie bez kamuflażu.

Porsche uwielbia nawiązywać do swojej historii. Nie ma się co dziwić, jest ona bardzo bogata i obfita w wiele ciekawych modeli, do których warto wrócić. W tym celu, w najnowszej generacji 992, na rynku pojawi się wersja Sport Classic, nawiązująca do stylistyki pierwszych Carrer RS. Auto już niedługo powinno trafić na rynek, ponieważ jest intensywnie testowane. Porsche pozbawiło egzemplarzy przedprodukcyjnych kamuflażu, dzięki czemu możemy zobaczyć nową odmianę praktycznie w produkcyjnej formie.

Porsche 911 Sport Classic nowej generacji zauważone podczas testów

Rzeczą, która przede wszystkim rzuca się w oczy jest charakterystyczny tylny spoiler w stylu ducktail. Nawiązuje on do tradycyjnych generacji 911. Przód auta pochodzi z wersji Turbo S, podobnie jak tylny dyfuzor i końcówki wydechów. Co ciekawe, Sport Classic ma body zwykłych odmian generacji 992. Wersja produkcyjna prawdopodobnie otrzyma pięcioramienne felgi w stylu Fuchs. Sport Classic ma też ciekawe przetłoczenia na masce, które potem pojawiają się również na dachu.

Porsche 911 Sport Classic nowej generacji zauważone podczas testów

Niestety, póki co nie wiadomo, co będzie znajdowało się pod maską tej wersji. Bardzo możliwe, że Porsche zaoferuje ją z silnikiem 3.0, pochodzącym z wersji GTS. Na tej odmianie bazowało Sport Classic w przypadku generacji 997. W takim przypadku, nowy model rozwinie moc 480 koni mechanicznych. Wszystko wskazuje na to, że oficjalna prezentacjaauta odbędzie się już na początku przyszłego roku. Faktycznie, auto jest już praktycznie w końcówce przygotowań do produkcji. Prawdopodobnie produkcja będzie mocno ograniczona. W przypadku generacji 997 Sport Classic, powstało jedynie 250 sztuk. Wszystkie sprzedały się jeszcze przed oficjalną prezentacją. Tutaj może być podobnie. W niedługim czasie, na rynek ma trafić wiele nowych odmian 911, między innymi pierwsza hybryda w historii modelu.

Foto. Motor1