Porsche 911 GT3 Touring powraca w generacji 992 w opcji z PDK

Brak tylnego skrzydła zabiera sporo z agresywnej stylistyki nowego GT3. Touring z pewnością jednak będzie to jedna z najbardziej wyjątkowych wersji 911 na rynku.

Nowa generacja Porsche 911 GT3 bez wątpienia wyróżnia się z tłumu bardziej niż poprzednik. 992 z wolnossącym bokserem jest znacznie agresywniejsze, zwłaszcza pod względem stylistyki. Pierwszym co rzuca się w oczy jest tylny spoiler, który jest dużo większy w porównaniu do generacji 991. Jednak w przypadku poprzednika, mogliśmy zamówić odmiany R i Touring, które w gruncie rzeczy były GT3 pozbawionymi tylnego skrzydła.

Porsche 911 GT3 Touring

Jak się okazuje, podobnie będzie w przypadku obecnego wcielenia 911. Porsche właśnie zaprezentowało odmianę GT3 Touring generacji 992. Podobnie jak w przypadku poprzednika i tutaj największym wyróżnikiem jest pozbawienie jej stałego, ogromnego tylnego spoilera. Zamiast niego pojawia się znacznie mniejszy, wysuwany. Zmienił się także przedni zderzak, który także otrzymał nieco mniej agresywny kształt. Z tyłu auto możemy rozpoznać także po znaczku GT3 Touring. Cechą wspólną ze “zwykłym” GT3 jest wzór 20/21 calowych felg.

Porsche 911 GT3 Touring

Pod maską także pracuje ten sam, 4-litrowy silnik typu bokser. Ta wspaniała, wolnossąca jednostka kręci się aż do 9000 obrotów i osiąga moc 510 koni mechanicznych. Zmianą w porównaniu do poprzednika jest możliwość wyboru skrzyni biegów. W przypadku GT3 Touring generacji 991, mogliśmy zakupić jedynie przekładnię manualną. Teraz dołączyła do niej także skrzynia PDK, która choć nie zapewni niektórym tak mocnych wrażeń z jazdy, bez wątpienia będzie szybsza. GT3 Touring osiągnie setkę w czasie 3,3 sekundy.

Nowa generacja GT3 Touring kontynuuje szlaki przetarte przez poprzednika. Ugrzecznione GT3 z pewnością znajdzie wielu nabywców. Brak tylnego spoilera z pewnością spowoduje, że mniej osób obejrzy się za autem na ulicy, jednak entuzjaści motoryzacji prawdopodobnie szybko zorientują się z jakim autem mają do czynienia. Dzięki dwusprzęgłowej skrzyni PDK prawdopodobnie więcej klientów zdecyduje się na zakup, ponieważ Touring stanie się wygodniejszy w użytkowaniu na co dzień.

Foto. materiały prasowe producenta