Mercedes AMG S63 2021 – 700-konna luksusowa hybryda w kamuflażu

Skryty kamuflażem, testowy egzemplarz nowego AMG S63 został zauważony na drogach publicznych przez czujnych szpiegów.

Niedawna premiera nowej S-klasy u wielu pozostawiła swego rodzaju niedosyt, głównie przez radykalne zmiany designu, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz. Odpowiedzią na wszelkie niezadowolenia ma być wariant przygotowany przez AMG.

AMG S63

Fotografowie portalu Carscoops przyłapali ten właśnie samochód podczas testów na drogach publicznych. Jak widać, egzemplarz ten został pokryty dezorientującym kamuflażem na całej swojej powierzchni. Natomiast wprawne oko od razu dostrzeże charakterystyczny kształt Klasy S, jej światła, a w dodatku kilka wskazówek świadczących o tym, że pod maską najpewniej pracuje ręcznie składany silnik AMG. Mimo iż nie widać tu żadnego poszerzenia karoserii i zderzaki nie wyglądają jak docelowe AMG (możliwe, że po prostu kamuflaż jest tak dobry), bardzo łatwo dostrzec charakterystyczne elementy wyczynowych wersji Mercedesów, takie jak grill Panamericana z pionowymi żeberkami, większe felgi oraz cztery końcówki układu wydechowego w kształcie równoległoboku.

Oczywiście tym, co ciekawi wszystkich najbardziej i jest najważniejsze w takim aucie, jest wspomniany wcześniej silnik. Według wszystkich plotek i doniesień, nadal znajdziemy pod maską 4-litrowe V8, jednak tym razem ma być ono wspierane silnikiem elektrycznym (bądź silnikami) w systemie PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle). Hardkorowa wersja S-klasy będzie więc w stanie podróżować również na samym prądzie, w pełnej ciszy. Co ciekawe, układ ten ma wypluwać szalone 700 KM mocy maksymalnej (dla przypomnienia – w odchodzącej generacji S-ki, wersja S65, z 6-litrowym V12 osiągała 612 KM, a S63 – 585 KM mocy…).

Mercedes AMG S63

Dla klientów, którym taka moc nie wystarczy w ich luksusowym jachcie na czterech skrętnych kołach, Mercedes-AMG szykuje coś bardzo specjalnego. Mowa tu o wariancie S73, który ma korzystać z podobnego układu napędowego, lecz z o wiele mocniejszym układem elektrycznym. Jak bardzo mocniejszym? Tak, że łączna wartość mocy maksymalnej ma wynosić aż 800 KM! To będzie ten sam układ napędowy, który ma trafić do AMG GT 73 4-Door, o którym pisaliśmy pewien czas temu.

Jako iż hybrydowa wersja S580e osiąga około 100 km zasięgu elektrycznego, S63 najpewniej osiągnie podobne wartości. Zarówno S63, jak i S73 zostaną pokazane w przyszłym roku, z zamówieniami startującymi najpewniej pod koniec 2021.

Galeria zdjęć 2021 Mercedes-AMG S63:

Foto. Carscoops