Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Rynek SUV-ów jest bardzo obszerny i dołączyć chce Hyundai ze swoją marką premium – Genesis. Mają plan stworzenia konkurencji dla najlepszych niemieckich SUV-ów

Patrzysz na auto ze zdjęcia i co myślisz? Nowy Bentley? SUV Astona Martina bez kamuflażu? Niestety jesteś w błędzie, bo to Genesis GV70, a złośliwi powiedzą – Hyundai Tucson klasy premium. Dotychczas Genesis mógł nam się kojarzyć z sedanami klasy premium, które były ciekawą alternatywą dla niemieckiej konkurencji. Producent szczególnie upodobał sobie BMW serii 3/4 i dążył do stworzenia jeszcze lepszego samochodu, a przynajmniej tak samo dobrego w niższej cenie. Teraz czas na SUV-a i podbój rynku Europejskiego z nowym modelem.

Patrząc na Genesisa GV70 nietrudno odnieść wrażenie, że poszczególne elementy gdzieś już były widziane. Mimo to całość jest spójna i dynamiczna. Z przodu mamy wielki grill ze srebrnym wykończeniem, który umieszczony jest pomiędzy dwupoziomowymi lampami. Wloty powietrza w zderzaku wydają się być stosunkowo małe, bo auta sprawia wrażenie potężnego. Zdjęcia szpiegowskie zdradzają, że tył będzie zbliżony do Porsche Macan, ale świata to coś między poprzednim Macanem a nowym Renault Megane. Linia nadwozia opada bardzo powoli przez co auto ogólnie wydaje się spokojne i przyjemne, lecz dodatki sprawiają, że dostrzeżemy sportowy akcent.

Pod maskę trafił kilka silników. Najmniejszy z nich to benzynowa jednostka 2.0 R4 o mocy 252 KM i 353 Nm. Nieco mocniejszy 2,5-litrowy silnik R4 ma moc 303 KM i plasuje się w połowie benzynowej gamy jednostek. Najmocniejszy jest silnik V6 3.3 o mocy 365 KM oraz 510 Nm. Odnośnie jednostek Diesla nie mamy żadnych informacji choć nie jest wykluczone, że takie trafią do samochodu. Mówi się, że nieco później pojawi się hybryda dostępna na każdym rynku poza Amerykańskim. Zawsze lepsze to niż elektryk.

Cena? Tutaj podano pułap 40 000 dolarów. Najsłabsze jednostki będą zaczynać się poniżej tej kwoty, a mocniejsze analogicznie powyżej. To stosunkowo dobra cena, bo konkurencją dla GV70 ma być między innymi Jaguar F-Pace, Porsche Macan, Mercedes GLC, BMW X3/X4 czy Audi Q5. Poziom bardzo wysoki, lecz Hyundai, a w zasadzie Genesis wierzy w jego powodzenie. Premiera w 2021 roku, bo nieco wcześniej w 2020 pokazany zostanie sedan G70, a na jego bazie powstaje SUV.

Foto. Carscoops

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *