Wersja cabrio nowego hybrydowego Ferrari nadchodzi wielkimi krokami. Czy 296 GTB w odmianie z otwieranym dachem otrzyma nazwę Spider tak jak poprzednicy? Prawdopodobnie tak, jednak nie jest to póki co potwierdzone.
Ferrari zaskoczyło wiele osób wprowadzając do oferty model w wersji hybrydowej. Co jeszcze bardziej szokujące, pod jego maską pracuje także jednostka V6 biturbo. Czyżby Włosi rezygnowali z emocji na rzecz ekologii? Nic bardziej mylnego, Ferrari z pewnością zachowa sportowy charakter swoich modeli, a wielu innych producentów też powoli wprowadza hybrydy do swojej oferty. Po wprowadzeniu wersji Coupe modelu Ferrari 296, przyszła pora na zaprezentowanie odmiany z otwartym dachem, a więc prawdopodobnie Spidera. Póki co jednak, jest on poddawany zaawansowanym testom w kamuflażu.
Prawdopodobnie stylizacja nie ulegnie szczególnej zmianie. Poza oczywistą zmianą w postaci zastosowania twardego zamykanego dachu, co wpłynie na linie auta, Ferrari prawdopodobnie nie zastosuje większej ilości zmian stylistycznych. Wnętrze także powinno zachować się w niezmienionej formie, oczywiście poza oznaczeniem modelu, a także oprzyrządowaniem mechanizmu otwierania dachu.
Pod maską znajdzie się ten sam układ napędowy co w wersji GTB. A zatem znajdziemy tam silnik spalinowy V6 biturbo, a także jednostki elektryczne, co razem pozwoli na osiągnięcie mocy 830 koni mechanicznych. Moment obrotowy wyniesie 740 niutonometrów, a wszystko trafi jedynie na tylną oś. Oczywiście otwierany dach wpłynie nieco na masę i osiągi, jednak zapewne przy takiej mocy, będą one i tak bardzo zadowalające. Spider powinien osiągnąć pierwszą setkę w równe 3 sekundy i rozpędzać się do przeszło 330 kilometrów na godzinę.
Do premiery samochodu pozostało jednak jeszcze trochę czasu. Ferrari zazwyczaj nieco zwleka z prezentacją odmiany z otwieranym dachem. W przypadku Ferrari 296 Spider będzie to zapewne około pół roku. Zatem prezentacji możemy spodziewać się pod koniec tego roku lub nawet na początku następnego. Możliwe też, że auto zostanie nazwane 296 GTS, podobnie jak odmiana 812 Superfast z otwieranym dachem.
Foto. Motor1
Redaktor | Fotograf
Comments