Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

BMW ogłosiło premierę swojego najnowszego samochodu – XM 50e. Ten nowoczesny SUV z napędem hybrydowym PHEV zapewnia świetne osiągi i przyjemną jazdę. Jednak oczekiwania względem mocy były nieco większe – rozczarowanie czy wystarczająca opcja?

W ostatnich tygodniach sporo się mówiło na temat wprowadzenia przez BMW bazowego wariantu nowego SUV-a XM. Taki zabieg ma pozwolić na poszerzenie grupy odbiorców, ponieważ słabsza wersja będzie tańsza, co wyraźnie pozwoli dotrzeć do większej liczby klientów. Wersja 50e miała współdzielić układ hybrydowy z modelem M760e i tak też się faktycznie stało, jednak oczekiwania względem mocy okazały się nietrafione. Mówiło się o przedziale 550-600 KM i 800 Nm, a jak kształtuje się rzeczywistość?

BMW XM 50e - wstęp do świata XM - dane techniczne

Nowy model hybrydowy BMW został zaprojektowany z myślą o kierowcach, którzy szukają silnika o wysokiej mocy, ale jednocześnie chcą dbać o środowisko. Zasilany jest silnikiem benzynowym o pojemności 3.0 litra, wspomaganym przez silnik elektryczny o mocy 197 KM. Razem tworzą moc 475 KM i moment obrotowy wynoszący 700 Nm. Nowe XM 50e dzięki napędowi hybrydowemu przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 5,1 sekundy. To bardzo dobry wynik na tle pozostałych wariantów, bo wersja standardowa potrzebuje 4,1 sekundy, a flagowy Red Label zaledwie 3,7 sekundy.

BMW XM 50e - wstęp do świata XM - dane techniczne

Jaki jest zasięg?

To pytanie zadaje sobie wiele osób, bo w teorii XM 50e ma dawać możliwość podróżowania w trybie czysto elektrycznym, aby dbać o środowisko i ograniczyć spalanie. Akumulator ma pojemność 22,1 kWh, czyli dokładnie tyle co model M760e, a ten z kolei pozwala na przejechanie 84 kilometrów. Dla porównania Red Label zapewnia prądu tylko na 50 kilometrów. BMW deklaruje, że ich nowy model pozwoli skorzystać z trybu w pełni elektrycznego na dystansie 84-76 kilometrów. To zasięg dobry jak na hybrydę, bo mimo wszystko będzie ona najczęściej jeździć w trybie mieszanym, a jeśli ktoś pokonuje krótkie dystanse, to takie wartości w zupełności wystarczą.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *