BMW M5 CS w wersji kombi, czyli szalone rodzinne auto, jako rywal Audi RS6

Czy moda na sportowe samochody w wersji kombi kiedyś przeminie? Prawdopodobnie nie, bo każdy lubi odrobinę szaleństwa nawet, gdy ma już rodzinę, dlatego BMW M5 CS Touring ma jak najbardziej sens.

Niezależnie od naszych upodobań trzeba przyznać jedno: coraz częściej auta typu kombi ustępują SUV’om przy wyborze auta rodzinnego. Podobnie dzieje się z usportowionymi wersjami. Choć oczywiście można zastanawiać się, czy takie samochody mają sens, to wiele osób, które kupują sportowe wersje SUV’ów czy kombi nie zadają sobie takich pytań. BMW jest jedną z marek, która choć miała kilka naprawdę sportowych modeli w wersji kombi, raczej z nich nie słynie. Teraz jednak, gdy na horyzoncie oficjalnie pokazuje się praktyczna odmiana nowego M3, warto zadać sobie pytanie, czy sens miałoby BMW M5 CS w wersji kombi.

BMW M5 CS Touring

Z pewnością auto wiele by się nie różniło od odmiany sedan. W zasadzie główną różnicą byłby tył samochodu, gdzie zagościłaby oczywiście inna zabudowa, spoiler i zderzak. Z przodu jednak, nie widać zbyt wiele różnic. M5 CS jest bardzo agresywne, co widać po karbonowym splitterze, a także torowych, unikalnych dla tej odmiany felgach. Ponadto auto byłoby dostępne w pięknym zielonym lakierze. Więcej zmian ujrzelibyśmy w środku, jednak render go nie obejmuje. Oczywiście auto byłoby znacznie mniej praktyczne, nawet od odmiany Competition, ponieważ z tyłu znajdują się jedynie dwa kubełkowe fotele.

BMW M5 CS Touring

Układ napędowy nie różniłby się od tego znanego już z wersji sedan. Pod maskę trafiłby więc silnik V8 o pojemności 4,4 litra, legitymujący się mocą 635 koni. Oczywiście napędzałby on wszystkie 4 koła, co zapewniłoby świetne osiągi, zwłaszcza do pierwszej setki. W przypadku sedana, czas ten jest na poziomie zaledwie 3 sekund. Jednak jeśli ktoś chciałby się pobawić, w przypadku rozwiązania MxDrive, przedni napęd można odłączyć, co pozwala otrzymać tylnonapędową zabawkę.

BMW M5 CS Touring

Niestety, M5 CS w wersji Touring to jedynie render X-Tomi Design. Takie auto nie powstanie w rzeczywistości, choć wiele osób chciałoby je zobaczyć. Byłoby duchowym następcą BMW M5 E61. W przypadku BMW dobrą alternatywą dla kombi w wersji M jest oczywiście Alpina, dostępna w mocnych wersjach zarówno z silnikiem diesla, jak i benzynowym. Oferuje ona ponadto znacznie większy komfort i luksusowe wykończenie, co dla wielu osób może być bardzo istotne w przypadku rodzinnego auta.

Render: X-Tomi Design Foto. materiały prasowe producenta