Od kliku miesięcy po sieci krążyły zdjęcia sportowego, elektrycznego sedana od Audi. Dzisiaj światło dzienne ujrzały fotografie dzięki, którym jesteśmy w stanie wyłapać więcej szczegółów potencjalnego, nowego modelu niemieckiego producenta. Mimo tego, że auto jest w pełni zakamuflowane warto zwrócić uwagę na pewne rzeczy.

W przedniej części pojazdu mocno przypomina koncepcyjną wersję A6 E-Tron. Pionowe wloty powietrza znajdują się na zewnętrznych krawędziach przed kołami. Jeśli chodzi o reflektory to są one podzielone z głównymi lampami w dolnej części zderzaka oraz paskiem LED w górnej części. Patrząc na zdjęcia szpiegowskie auto w dużej mierze podobne jest do elektrycznej wersji A6. Znajdziemy tutaj płynną linię dachu oraz obłe kształty. Za pięcioramiennymi kołami znajdują się duże, czerwone zaciski hamulcowe, które zdradzają, że mamy do czynienia z nieco mocniejszą odmianą.

Audi RS6 E-Tron zauważone podczas zimowych testów
Foto. Motor1

Z tyłu pojazdu znajdziemy reflektory, które zbiegają się ku środkowej części klapy bagażnika. Z dolnej części zderzaka wystaje trapezowy element. Ten element prawdopodobnie tworzy wizualne połączenie z otworem z przodu. Kąt, pod którym zostały wykonane zdjęcia ułatwia dostrzeżenie klapki do ładowania akumulatorów. Szczegóły układu napędowego pozostają do tej pory jednak tajemnicą. Zakładamy jednak, że liczby będą znacznie większe niż w standardowej odmianie A6 E-Tron. W formie koncepcyjnej zwykły sedan wytwarza łącznie 470 koni mechanicznych i 800 niutonometrów. Te dane uzyskane są dzięki układowi dwóch silników elektrycznych. Audi zapewnia, że ta konfiguracja rozpędzi samochód do pierwszej “setki” w czasie krótszym niż cztery sekundy.

Audi RS6 E-Tron zauważone podczas zimowych testów
Foto. Motor1

Koncept A6 E-Tron ma akumulator o pojemności 100 kWh. Szacowany zasięg to 700 kilometrów. System może ładować się z prędkością 270 kW, zapewniając 300 kilometrów zasięgu w czasie 10 minut. Przejście od 5 do 80 procent stanu naładowania zajmuje mniej niż 25 minut. Cała rodzina A6 E-Tron będzie działać na płycie podłogowej Premium Platform Electric (PPE). Korzystać z niej będzie również Q6 E-Tron i Porsche Macan EV. Standardowy A6 E-Tron pojawi się na początku 2024. Pierwsze egzemplarze trafią do odbiorców przed końcem roku. Wersja Avant pojawi się prawdopodobnie nieco później. Przynoszące najwięcej emocji RS6 zadebiutuje jako ostatnie.

Foto. Motor1

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *