Obecnie na rynku samochodowym każdy z producentów posiada przynajmniej jeden model wyposażony w silnik elektryczny. Dokładnie dziś Audi pokazało swoją pierwszą hybrydę typu plug-in w nadwoziu kombi – A6 Avant TFSI e quattro. Jak obiecuje niemiecki producent auto cechować mają świetne osiągi oraz niskie zużycie paliwa. Jak jest w praktyce?
Hybrydowe Audi A6 Avant TFSI e quattro już w standardzie może pochwalić się dość bogatym wyposażeniem. Zewnętrzny pakiet S line, wirtualny kokpit czy reflektory Matrix LED to pozycje, których nie musimy dodawać do ceny końcowej jeżeli decydujemy się na zakup zelektryfikowanego A6. Układ napędowy opiera się na znanym już silniku 2.0 TFSI, który dysponuję mocą rzędu 252 koni mechanicznych. Dzięki wsparciu naprawdę mocnego układu elektrycznego auto łącznie posiada moc 367 koni mechanicznych, a moment obrotowy wynosi maksymalnie 500 Nm. Warto dodać, że jest on dostępny już od 1250 obrotów na minutę. Nie jest oczywiście tajemnicą, że napęd na wszystkie koła przekazywany jest za pomocą skrzyni automatycznej S-Tronic, która według producenta została ulepszona aby jeszcze lepiej współpracować z układem elektrycznym.
Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii zasięg pojazdu w trybie całkowicie elektrycznym wynosi dokładnie 51 kilometrów. Pozwala to na poruszanie się np. po mieście bez emisji spalin. Trzeba przyznać, że te liczby nie robią wrażenia. Lepiej jest jeśli zaczniemy rozmawiać o osiągach. Pierwsza “setka” na liczniku pojawi się po czasie 5,7 sekundy. Biorąc pod uwagę wagę oraz charakter pojazdu wynik jest co najmniej zadowalający. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Ważną informacją jest również prędkość maksymalna z jaką możemy poruszać się w trybie elektrycznym. Wynosi ona 135 km/h. Jak podaję producent średnie zużycie paliwa w mieście wahać ma się pomiędzy 2,1-1,9 l/100 km. Jak wiemy z doświadczenia takie wartości w hybrydach typu plug-in są realne tylko wtedy gdy nasze akumulatory są naładowane.
Klienci, którzy zdecydują się na zakup hybrydowego A6 będą mogli wybierać pomiędzy trzema trybami jazdy. “EV” dla jazdy całkowicie elektrycznej, “HYBRID” dla korzystnego połączenia obydwu napędów oraz “HOLD”, którego zadaniem jest oszczędzanie energii elektrycznej i ładowanie baterii. W trybie hybrydowym auto, dzięki danym z nawigacji ustala, samodzielnie ustala sposób w jakim układ podejmuję pracę. Przykładowo jeśli pokonujemy trasę gdzie 70% przebiegu zrobimy po trasie szybkiego ruchu, a ostatnie kilkanaście kilometrów będziemy zmuszeni zrobić po mieście, auto naładuje akumulatory w sposób, który pozwoli na bezemisyjne przejechanie ostatnich kilometrów.
Dzięki aplikacji mobilnej myAudi kierowca hybrydowej odmiany z łatwością znajdzie drogę do punktu ładowania. Na dzień dzisiejszy miejsca w których można ładować akumulatory Audi są umieszczone w 24 krajach Europy, w tym w Polsce. Maksymalna moc ładowarki, którą możemy naładować akumulatory wynosi 7,4 kW. Z taką mocą akumulator litowo-jonowy zostanie naładowany w około 2,5h. Jeżeli chciałbyś stać się szczęśliwym posiadaczem Audi A6 Avant TFSI e quattro, twój portfel musiałby stać się lżejszy o 71,940 EUR, co w przeliczeniu po aktualnym kursie daje 326,280 PLN.
Foto. materiały prasowe producenta
Comments