Marka Alpine odnotowała silny wzrost w 2021 roku ze sprzedażą 2659 samochodów, tj. o 74% więcej niż w 2020 roku. We Polsce sprzedaż Alpine wzrosła o 105% w porównaniu z 2020 rokiem.
Rok 2021 to rok dynamicznego rozwoju marki. Zapowiedziany w styczniu plan strategiczny doprowadził do utworzenia nowej jednostki biznesowej Alpine Business Unit, której zadaniem jest zwiększenie wyników sprzedaży marki poprzez budowanie silnego wizerunku i ekspansję na rynkach zagranicznych. W ciągu ubiegłego roku pojawiały się kolejne edycje A110: jeszcze bardziej eleganckie A110 Legend GT, wyrazista wersja, która wyszła spod ręki Felipe Pantone’a oraz barwna edycja l’Atelier Alpine.
Już w pierwszym roku startów w Formule 1 marka kilka razy stanęła na podium i odniosła swoje pierwsze zwycięstwo na Węgrzech. Jest najbardziej zaangażowaną w sport motoryzacyjny marką samochodów. Startuje w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych (WEC), rajdach oraz zawodach jednomarkowych.
Rozwój rynków zagranicznych
Alpine realizuje cele ekspansji międzynarodowej i rozwija sprzedaż poza Francją, stawiając na nośne rynki zagraniczne. W 2021 roku marka odnotowała wzrost sprzedaży w Wielkiej Brytanii o ponad 92%, w Niemczech, Austrii i Szwajcarii o ok. 24%, o 105% w Polsce i o 120% na Półwyspie Iberyjskim.
Pod koniec 2021 marka posiadała sieć 100 dealerów, głównie we Francji i w Europie (w tym 25 nowych punktów w porównaniu z końcem poprzedniego roku). W 2022 roku producent planuje rozwój w różnych regionach, w tym otwarcie 50 nowych salonów w Europie i na innych kontynentach.
2022 rokiem Alpine
W 2022 roku marka będzie kontynuowała aktywność w sportach samochodowych. Jako jedna z najbardziej zaangażowanych marek w tej dziedzinie startuje jednocześnie w Formule 1, wyścigach hypercarów, rajdach FIA R-GT i w innych zawodach, jak np. Alpine Elf Europa Cup. Zespół Alpine F1 Team chce wykorzystać pierwsze obiecujące wyniki duetu Alonso-Ocon w 2021 roku w pracach nad dostosowaniem bolidu do nowych przepisów, które wejdą w życie w przyszłym sezonie. Celem jest przesunięcie się w górę stawki.
Nowa gama A110, zaprezentowana pod koniec 2021 roku, pojawi się w salonach już wkrótce. Obejmuje trzy modele różniące się charakterem, a jednocześnie mające wszystkie cechy Alpine. W przygotowaniu są też inne nowości, więc rok zapowiada się intensywnie!
Alpine pokazała w tym roku swoją determinację i zaangażowanie. Nabrała nowej dynamiki, która już teraz jest widoczna w wynikach o silnej tendencji wzrostowej. Mamy duże ambicje na przyszłość związane z rozwojem na rynkach zagranicznych. Będziemy go wspierać, wykorzystując wyjątkowe zaangażowanie marki w sporty motoryzacyjne. Alpine ma w ręku wszystkie karty, by mierzyć naprawdę wysoko!
Laurent Rossi, CEO marki
Foto. materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.