Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Zmiany w prawie, które sprawiają, że retrofity stają się legalne, to krok w stronę poprawy bezpieczeństwa kierowców na drogach. Austria dołącza do grupy krajów, które przodują w legalizacji

Republika Austrii jest drugim po Niemczech państwem w Europie, którego lokalne prawo dopuszcza stosowanie retrofitów LED marki Philips na drogach publicznych. Legalizacja dotyczy Ultinon Pro6000 LED H4 i H7 w wybranych modelach samochodów.W 2016 roku na targach Automechanika we Frankfurcie marka Philips zaprezentowała retrofity X-tremeUltinon LED. W dużym uproszczeniu są to odpowiedniki żarówek halogenowych, które można bezpośrednio zamontować w fabrycznych reflektorach pojazdów mechanicznych. Ich techniczną przewagą jest jaśniejsze światło i nieporównywalnie dłuższa wiązka. Zapewnia to kierowcy zdecydowanie większe pole widzenia, a tym samym poprawia bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Rozwiązanie to jest na tyle rewolucyjne, że wymaga przejścia złożonego procesu badań homologacyjnych. W międzyczasie inżynierowie marki Philips rozwijają technologię retrofitów LED, wprowadzając w kolejnych generacjach nowe rozwiązania. W 2021 roku model Ultinon Essential LED otrzymał zgodę Korea Automobile Testing & Research Institute na montaż we wszystkich autach wyposażonych w fabryczne reflektory z żarówkami halogenowymi H7.

Retrofity Philips Ultinon Pro6000 LED legalne w Austrii - zmiana w dobrym kierunku

W Europie pierwszym krajem, który pozwolił na używanie retrofitów LED marki Philips w ruchu drogowym byli Niemcy. Decyzję Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (KBA), po serii testów przeprowadzonych przez ośrodek TUV Rheinland, oparto na lokalnych przepisach §22a StVZO. I zastosowano do wybranych modeli samochodów osobowych, dostawczych oraz kamperów, których lista jest sukcesywnie powiększana. Z prawnego punktu widzenia dotyczy to jednak wyłącznie pojazdów zarejestrowanych na terenie Niemiec. Jak też możliwość legalnego poruszania się nimi po drogach całej Europy.

„W ten sposób powstał paradoks. Właściciel identycznego modelu samochodu, ale zarejestrowanego na przykład w Polsce nie może korzystać na drogach publicznych – włączając w to niemieckie – z naszych retrofitów LED. Stąd prowadzimy działania na powielenie ścieżki legalizacyjnej w kolejnych krajach Europy. W ten sposób drugim została właśnie Austria”

mówi Wioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips

Dopuszczenie przez Austrian Federal Ministry for Climate Protection, Environment, Energy, Mobility, Innovation and Technology oparto również na lokalnych przepisach, tj. § 35 ust. 4 Ustawy o pojazdach silnikowych z 1967 roku. Legalizacja dotyczy tej samej listy samochodów osobowych, dostawczych i kamperów. Jak też określonego modelu retrofitów LED marki Philips, którym jest Ultinon Pro6000 H4 i H7.Zastosowano w nich najwyższej jakości diody LED Limileds Luxeon Altilon. Dzięki nim retrofity te cechuje optymalna dla postrzegania ludzkiego oka temperatura barwowa rzędu 5800K, wydajniejsza o 230 proc. (w odniesieniu do wymaganego dla żarówek halogenowych minimum) wiązka światła oraz żywotność obliczona na trzy tysiące godzin. W kompaktowej obudowie zintegrowano efektywny system odprowadzania ciepła, a zastosowana elektronika pozwala na ich montaż także w pojazdach z instalacją 24V.Obecnie w ofercie marki Philips znajduje się pełna gama retrofitów LED odpowiadająca wszystkim typom żarówek halogenowych. W tym stosowanych we wnętrzu pojazdów, które dla odmiany można legalnie używać we wszystkich krajach.

Nasz test Philips Ultinon Pro9000 LED przeczytacie tutaj

Źródło. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *