Zmiany w prawie, które sprawiają, że retrofity stają się legalne, to krok w stronę poprawy bezpieczeństwa kierowców na drogach. Austria dołącza do grupy krajów, które przodują w legalizacji
Republika Austrii jest drugim po Niemczech państwem w Europie, którego lokalne prawo dopuszcza stosowanie retrofitów LED marki Philips na drogach publicznych. Legalizacja dotyczy Ultinon Pro6000 LED H4 i H7 w wybranych modelach samochodów.W 2016 roku na targach Automechanika we Frankfurcie marka Philips zaprezentowała retrofity X-tremeUltinon LED. W dużym uproszczeniu są to odpowiedniki żarówek halogenowych, które można bezpośrednio zamontować w fabrycznych reflektorach pojazdów mechanicznych. Ich techniczną przewagą jest jaśniejsze światło i nieporównywalnie dłuższa wiązka. Zapewnia to kierowcy zdecydowanie większe pole widzenia, a tym samym poprawia bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Rozwiązanie to jest na tyle rewolucyjne, że wymaga przejścia złożonego procesu badań homologacyjnych. W międzyczasie inżynierowie marki Philips rozwijają technologię retrofitów LED, wprowadzając w kolejnych generacjach nowe rozwiązania. W 2021 roku model Ultinon Essential LED otrzymał zgodę Korea Automobile Testing & Research Institute na montaż we wszystkich autach wyposażonych w fabryczne reflektory z żarówkami halogenowymi H7.
![Retrofity Philips Ultinon Pro6000 LED legalne w Austrii - zmiana w dobrym kierunku](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/2769/assets/381955/large-d9a1ef0382ca4ae6e2faf8d4a846d544.jpg)
W Europie pierwszym krajem, który pozwolił na używanie retrofitów LED marki Philips w ruchu drogowym byli Niemcy. Decyzję Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (KBA), po serii testów przeprowadzonych przez ośrodek TUV Rheinland, oparto na lokalnych przepisach §22a StVZO. I zastosowano do wybranych modeli samochodów osobowych, dostawczych oraz kamperów, których lista jest sukcesywnie powiększana. Z prawnego punktu widzenia dotyczy to jednak wyłącznie pojazdów zarejestrowanych na terenie Niemiec. Jak też możliwość legalnego poruszania się nimi po drogach całej Europy.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2021/08/ZarowkiPHILIPS-5-scaled.jpg)
„W ten sposób powstał paradoks. Właściciel identycznego modelu samochodu, ale zarejestrowanego na przykład w Polsce nie może korzystać na drogach publicznych – włączając w to niemieckie – z naszych retrofitów LED. Stąd prowadzimy działania na powielenie ścieżki legalizacyjnej w kolejnych krajach Europy. W ten sposób drugim została właśnie Austria”
mówi Wioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips
Dopuszczenie przez Austrian Federal Ministry for Climate Protection, Environment, Energy, Mobility, Innovation and Technology oparto również na lokalnych przepisach, tj. § 35 ust. 4 Ustawy o pojazdach silnikowych z 1967 roku. Legalizacja dotyczy tej samej listy samochodów osobowych, dostawczych i kamperów. Jak też określonego modelu retrofitów LED marki Philips, którym jest Ultinon Pro6000 H4 i H7.Zastosowano w nich najwyższej jakości diody LED Limileds Luxeon Altilon. Dzięki nim retrofity te cechuje optymalna dla postrzegania ludzkiego oka temperatura barwowa rzędu 5800K, wydajniejsza o 230 proc. (w odniesieniu do wymaganego dla żarówek halogenowych minimum) wiązka światła oraz żywotność obliczona na trzy tysiące godzin. W kompaktowej obudowie zintegrowano efektywny system odprowadzania ciepła, a zastosowana elektronika pozwala na ich montaż także w pojazdach z instalacją 24V.Obecnie w ofercie marki Philips znajduje się pełna gama retrofitów LED odpowiadająca wszystkim typom żarówek halogenowych. W tym stosowanych we wnętrzu pojazdów, które dla odmiany można legalnie używać we wszystkich krajach.
Nasz test Philips Ultinon Pro9000 LED przeczytacie tutaj
Źródło. materiały prasowe producenta
![](https://i0.wp.com/wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/04/261593316_2423533834448436_1041582224769417041_n.jpg?resize=100%2C100&ssl=1)
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.