Choć Alpina produkuje już podobny model B3, B4 Gran Coupe dołączy do gamy jako bardziej sportowa odmiana. Będzie to pierwsza Alpina z kontrowersyjnym grillem, jednak producent z pewnością zadba, aby auto miało charakter pozostałych jego modeli. B4 Gran Coupe będzie niejako zastępcą M4 w takiej odmianie nadwoziowej, które nie powstanie.
Alpina zaprezentowała w ostatnim czasie kilka modeli. SUV XB7 jest całkowicie nowym modelem w gamie producenta, a B8 to powrót do oferowania Serii 8 od Alpiny. Teraz wszystko wskazuje na to, że dojdzie do powstania kolejnej nowej odmiany Alpiny. Na ulicach zauważono Serię 4 Gran Coupe wyposażoną w elementy typowe dla niemieckiego producenta. W związku z tym, faktycznie Alpina planuje wprowadzić na rynek model B4 w nietypowej odmianie nadwoziowej Gran Coupe. Będzie to także dobry zastępca modelu M4, którego zabraknie w takiej wersji nadwozia.
Z zewnątrz jedynym elementem wyróżniającym testowane auto są 4 charakterystyczne dla Alpiny końcówki wydechu. Ponadto w egzemplarzu produkcyjnym możemy się spodziewać nieco zmienionego zderzaka przedniego z charakterystycznym napisem Alpina, a także zmienionych kół. Te powinny mieć rozmiar 19 lub 20 cali. Oczywiście również we wnętrzu zajdą zmiany. Przede wszystkim zegary otrzymają charakterystyczne niebieskie podświetlenie i grafikę Alpiny. W opcji z pewnością będzie można też zamówić ekskluzywne skóry.
Alpina zmienia BMW także pod względem technicznym. Znacząco modyfikowane jest zawieszenie. Jest ono zdecydowanie bardziej komfortowe, jednak jednocześnie nie traci się na prowadzeniu. Alpina jest świetna na trasy, przede wszystkim przebija BMW pod względem wygody. Wzmocnione z pewnością zostaną także hamulce, ponieważ moc będzie znaczna. Pod maską znajdziemy 3-litrową jednostkę benzynową, zapewne o podobnej mocy jak w modelu B3. Silnik rozwinie więc około 460 koni mechanicznych i będzie oparty na jednostce znanej z BMW M440i. Osiągi powinny być lepsze od modelu M Performance BMW, plasując je bliżej wersji M4, która nie powstanie w nadwoziu Gran Coupe. Sprint do setki powinien zająć okolice 3,8 sekundy. Debiut Alpiny B4 nastąpi prawdopodobnie w pierwszym kwartale 2022 roku.
Foto. Autoevolution
Redaktor | Fotograf