BMW Motorsport rozpoczęło sprzedaż BMW M4 GT4, które od sezonu 2023 ma podbić światowe tory i zgarnąć mistrzowskie tytuły. Czy będzie wielu chętnych na auto za 187 000 euro?
Motorsport jest bardzo drogi, to nie ulega wątpliwości i każdy, kto miał okazję bliżej zapoznać się z tym światem wie o tym doskonale. Wejście do świata sportów motorowych to nie tylko koszt zakupu samochodu, ale również jego ciągła eksploatacja, koszty wyjazdów, mechaników i wiele więcej elementów, które należy opłacić. Jeśli zastanawiacie się ile kosztuje samochód klasy GT4, to BMW Motorsport ma dla Was odpowiedź. Właśnie rozpoczęła się sprzedaż nowego BMW M4 GT4, które wygląda świetnie, a za przyjemność posiadania takiego auta należy zapłacić co najmniej 187 000 euro.
Twórcy nowego BMW M4 GT4 skupili się na czterech kluczowych obszarach: wydajności, niezawodności, efektywności kosztowej i łatwości konserwacji. Ponadto dalszy rozwój ergonomii i elektroniki znacznie poprawił jakość obsługi. Należą do nich M Track Cockpit, który umożliwia zmianę wielu ustawień i kontrolę pojazdu bezpośrednio za pomocą elementów obsługowych, minimalizując w ten sposób bardziej czasochłonne połączenie z laptopem.
„Podjęliśmy wyzwanie opracowania następcy bardzo udanego BMW M4 GT4 pierwszej generacji. Samochód produkcyjny oparty na BMW M4 doprowadził do szybszego, jeszcze bardziej niezawodnego i bardzo emocjonalnego nowego BMW M4 GT4.”
powiedział Franciscus van Meel, dyrektor generalny BMW M
Samochód trafi do klientów już w sezonie 2023, a produkcja rusza w październiku tego roku. Przed M4 GT4 ostatnie testy podczas Nürburgring Endurance Series oraz w 24-godzinnym wyścigu Portimão (POR). Co najważniejsze, dzięki uzyskaniu homologacji SRO (Stéphane Ratel Organisation), samochód może być używany we wszystkich seriach wyścigowych GT4 na całym świecie.
Wymiary:
Długość (wraz z tylnym skrzydłem i splitterem) | 4863 mm |
Szerokość (z lusterkami) | 2093 mm |
Wysokość | 1368 mm (zmienna) |
Rozstaw osi | 2857 mm |
Układ napędowy:
Silnik | 6-cylindrowy rzędowy z technologią turbo M TwinPower, cztery zawory na cylinder, wtrysk bezpośredni, Valvetronic |
Pojemność | 2993 cm3 |
Moc | do 405 kW/550 KM i moment obrotowy 650 Nm (w zależności od przepisów) |
Zarządzanie silnikiem | Fabryczne ECU, regulacja mocy dla zarządzania BoP |
Skrzynia biegów | 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów firmy ZF z oprogramowaniem do sportów motorowych, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu DREXLER z oddzielnym chłodzeniem pomocniczym z regulacją temperatury, wały napędowe zoptymalizowane do sportów motorowych |
Dalsze informacje techniczne:
- Klimatyzacja, podgrzewana przednia szyba w standardzie
- Kokpit M Track
- Podświetlana kierownica FANATEC GT4 z różnymi elementami sterującymi
- 10-stopniowa kontrola trakcji
- Specjalnie skonstruowany fotel bezpieczeństwa RECARO z wentylacją, stałą pozycją i logo BMW M4 GT4
- Wewnętrze i zewnętrzne elementy wykonane z lekkiego włókna naturalnego firmy Bcomp, maska silnika z aerodynamicznymi żaluzjami
- Lekki dach GT3 (CFK)
- Regulowane tylne skrzydło GT3 Motorsport (włókno naturalne)
- Regulowany w pięciu poziomach stabilizator do sportów motorowych z przodu i z tyłu
- Specjalnie skonstruowane amortyzatory KW 2-way Motorsport z trzema różnymi zestawami sprężyn H&R
- Przedni camber regulowany za pomocą podkładek
- Tylne skrzydło i camber regulowany za pomocą podkładek
- Chłodzone powietrzem hamulce o podwójnym przepływie
Fot. materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments