Dziś po raz pierwszy zobaczyć mogliśmy oficjalne zdjęcia nowego Peugeota 308. W międzyczasie szpiedzy zauważyli jednego z konkurentów francuskiego auta jak jest Opel Astra L.
Już po raz kolejny patrzeć możemy na zdjęcia zakamuflowanej Astry. Prototyp na przestrzeni kilku miesięcy wydaje się być niezmienny, co sugeruje, że oficjalnie auto pojawić może się w ciągu kilku miesięcy. Pomimo pełnego zakrycia auta kamuflażem zauważyć możemy, że auto będzie dzieliło elementy konstrukcyjne z nowym 308. Nic dziwnego. Jedna i druga marka działają teraz w jednej grupie. Nowy Opel Astra będzie drugim przedstawicielem nowego designu firmy. Pierwszym z nich jest zaprezentowany w tym roku Opel Mokka.
Nieoficjalne renderingi pokazywały, że nowa Astra, w porównaniu do obecnie produkowanej, będzie znacznie ostrzejsza. Wnętrze w tej chwili pozostaje wielką niewiadomą. Z pewnych punktów widzenia zobaczyć możemy cyfrowy zestaw wskaźników. Nie jest widoczny jednak wystający tablet systemu info-rozrywki. Jest więc szansa, że jest on zgrabnie zintegrowany z konsolą środkową. Pojazd testowy na pierwszy rzut oka może wyglądać na w pełni elektryczny z racji braku wydechów. Sprawne oko zauważy jednak dwie klapki “wlewu paliwa”. Pod jedną z nich znajduje się prawdopodobnie gniazdo do ładowania baterii. Wskazuje to oczywiście na to, że nowa Astra dostępna będzie w wersji hybrydowej typu plug-in. Zastanawia kamuflaż, który przyciąga wzrok, inaczej niż u innych producentów, którzy chcą ukrywać ich nowe modele. Poniżej możecie zobaczyć rendery produkcyjnej wersji Astry.
Po raz kolejny Astra produkowana będzie u naszych zachodnich sąsiadów. Wszystko wskazuje na to, że auto będzie dostępne w dwóch odmianach hybrydowych, ale nie jesteśmy pewni czy pojawi się w pełni elektryczna odmiana. Silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra w połączeniu z silnikiem elektrycznym ma trafić pod maskę najmocniejszej odmiany czyli OPC. Moc przekazywana ma być na wszystkie koła za pomocą siedmiobiegowej skrzyni biegów. Dzięki temu Astra będzie mogła rywalizować z takimi autami jak Golf R, czy Leon Cupra. Ponieważ auto korzystać będzie z tej samej płyty podłogowej co 308 na premierę będziemy musieli jeszcze zaczekać. Czekamy z niecierpliwością jak Opel przekształci jego najpopularniejszy model.
Foto. wszystkie zdjęcia są własnością serwisu Motor1