Na początku tego tygodnia w sieci pojawiły się zdjęcia szpiegowskie zmodernizowanej serii 8 Gran Coupe. Dziś na niemieckie drogi wyjechała zakamuflowana wersja Coupe.
Na pierwszy rzut oka auta posiadają dokładnie takie same zmiany. Przyjrzyjmy się jednak im nieco bardziej. Biały prototyp zauważony został na niemieckich drogach. Kamuflaż zakrywa przednią część auta łącznie ze zderzakiem oraz połową maski. Podobnie do tego co widzieliśmy w serii 8 GC zmiany obejmują atrapę chłodnicy oraz przedni zderzak. Reflektory wydają się być nieco cieńsze, ale może być to jedynie złudzenie. Ciężko to określić na podstawie zdjęć szpiegowskich. Niemal identyczne zmiany mogliśmy zauważyć w modelu czterodrzwiowym. Tam jednak przedni zderzak nie był w całości zamaskowany. W Gran Coupe dostrzec mogliśmy mały otwór, w którym swoje miejsce znalazł radar od adaptacyjnego tempomatu. Bardzo możliwe, że egzemplarz widoczny na zdjęciach nie posiada aktywnego tempomatu.
Podobnie sprawa wygląda z tyłu. Cały zderzak został zamaskowany. Nie przeszkadza to w zauważeniu kilku zmian. Zderzak wygląda na nieco przeprojektowany, a tylne reflektory zyskały nową grafikę. Wielkie końcówki wydechu nie zapowiadają zmian jeśli chodzi o jednostki napędowe. Obecna gama silnikowa zaczyna się od sześciocylindrowych jednostek, a kończy się na ponad 600 konnym 4.4 V8. Prawdopodobnie pozostanie to bez żadnych zmian. Wprowadzone mogą zostać jedynie poprawki oprogramowania dzięki, którym seria 8 będzie mogła spełnić rygorystyczne normy emisji spalin w Europie.
Seria 8 pojawiła się na rynku w 2018 roku. BMW mimo tego, że auto jest świeżym graczem na rynku, chce wprowadzić kilka poprawek. Oficjalnej daty premiery zmodernizowanej wersji “ósemki” nie jesteśmy więc w stanie określić. Niemiecki producent nie podał jeszcze takiej informacji. Prawdopodobnie będzie to początek przyszłego roku. Ceny nowego auta zaczynają się od 458 700 zł. W tej cenie otrzymamy samochód z sześciocylindrowym 3.0 o mocy 333 koni mechanicznych. Najtańsze V8 to wydatek rzędu 603 300 zł. Fani silników wysokoprężnych również mają w czym wybierać ponieważ wersja 840d xDrive kosztuje 470 700 zł.
Foto. Motor1