Kibice sportów motorowych już 12 grudnia 2020 roku otrzymają prezent na święta, ponieważ Leszek Kuzaj wspólnie ze swoim zespołem postanowili zorganizować pierwszą edycję Tor Modlin Rallyshow, która z założenia ma być imprezą cykliczną, a w tym roku stanowi pewien zamiennik dla Rajdu Barbórka Warszawska. Do zawodów zgłosił się znany i lubiany z odcinków specjalnych duet – Paweł Danilczuk i Krzysztof Dzyr w Mitsubishi Lancerze Evo X+.

Impreza ma charakter zamknięty, jednak organizator zapowiedział przeprowadzenie transmisji z zawodów, dlatego na kibiców i załogi czeka mnóstwo emocji. Już wiemy, że dwunastego grudnia do pokonania będzie dziewięć odcinków specjalnych o łącznej długości 36 km, w tym nocny przejazd Kryterium Toru Modlin. Ten obiekt słynie z technicznych sekcji, w których kluczowa jest odpowiednia linia przejazdu. Każdy, nawet najmniejszy błąd oznacza stratę czasową, którą trudno odrobić, dlatego Paweł Danilczuk ma przed sobą spore wyzwanie. 

Sekwencyjna skrzynia biegów w Mitsubishi Lancerze Evo X+ to największe wyzwanie!

Popularny Felix zdecydował się na znanego kibicom Mitsubishi Lancera Evo X, który pieszczotliwie otrzymał oznaczenie “plus”, gdyż pojawi się w nim sekwencyjna skrzynia biegów i większa turbosprężarka. To pierwszy kontakt Pawła z takim systemem zmiany biegów, w związku z tym czasu na naukę jest niewiele. Za obsługę i serwis w trakcie zawodów odpowiada doświadczony team 7 Motorsport.

Choć Felix ostatni raz na odcinkach specjalnych tego rodzaju imprez był widziany po raz ostatni w 2016 roku, w tym sezonie regularnie pojawia się na różnych imprezach typu Track Day. Jednak kierowca z Białegostoku podkreśla, że jego start w Tor Modlin Rallyshow to na razie nie jest “come back” do rajdów w pełnej skali.

Moim celem w tym roku był start w Rajdzie Barbórka Warszawska, jednak ze znanych wszystkim powodów impreza się nie odbędzie, dlatego jesteśmy na Tor Modlin Rallyshow. Mam do dyspozycji bardzo dobry serwis, mój samochód, podobnie, jak rajdówki  czterech innych kolegów przygotowuje 7 Motorsport. Ich dbałość o szczegóły i zaangażowanie we wszystkie działania robią wrażenie, nigdy wcześniej nie doświadczyłem tak profesjonalnego podejścia”.

mówi Paweł Danilczuk
Paweł Danilczuk

Cel jest jeden, walczyć o najwyższe lokaty. Mitsubishi Lancer Evo X plus, którym wystartuję z Krzysztofem Dzyrem otrzymało kilka modyfikacji. Dzięki nim dość leciwy Evelin dziesiąty stanie się konkurencyjny.  Dla mnie dużą nowością jest sekwencyjna skrzynia biegów, ponieważ dotychczasowo miałem przyjemność rywalizować w samochodach wyposażonych w kłową skrzynię. Jest to dla mnie pewne wyzwanie, dlatego chcę możliwie jak najszybciej wjeździć się, zrozumieć jej pracę, stworzyć pewne odruchy, ponieważ inaczej będzie problem (śmiech). 

Taki obiekt, jak Tor Modlin wymaga dobrej opony, dlatego wystartuję na mieszance opracowanej przez Michelin, którą dostarczył niezastąpiony Ps – Sport dystrybutor opon sportowych Michelin. Piękne oklejenie Evelina to zasługa mistrzów od Ubieramysamochody.pl, natomiast za paliwo odpowiada Gulf (Warter Racing). Dziękuję również za pomoc w wyposażeniu rajdówki Top Racing Shop, ponieważ będę mógł słyszeć mojego pilota i mieć kilka innych ciekawych gadżetów. Na koniec dziękuję za zaufanie marce Stapar, ponieważ płyn do spryskiwaczy zadba o czystą szybę, a kosmetyki samochodowe dodadzą jeszcze większego blasku naszemu Evelinowi, jesteście wielcy!

Na pewno mój start w Tor Modlin Rallyshow to jeszcze nie jest “come back”, ale rozmowy na temat występów w 2021 roku trwają i widzę spory potencjał.

podsumowuje Felix

Foto. materiały prasowe zawodnika

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *