Pod koniec zeszłego miesiąca niemiecki producent zaprezentował nam zmodernizowanego Volkswagena Polo. Wiemy już, że Volkswagen nie zrezygnuje z wersji GTI, którą oficjalnie zobaczymy w czerwcu.

Aby złagodzić ciekawość klientów z całego świata Volkswagen opublikował dziś oficjalne szkice “najgorętszej” wersji Polo, czyli GTI. Nieprzerwanie od trzeciej generacji modelu wybierać możemy właśnie taką odmianę. Pierwsze z nich pojawiły się w 1998 roku. Pod maskę trafiły jednostki wolnossące o pojemności 1.6 litra i mocy około 120 koni mechanicznych. Czasy się trochę pozmieniały. Obecnie najnowsza generacja Polo GTI wyposażona jest w 2-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 200 koni mechanicznych. Model po liftingu przedstawiany jest jako „ostrzejszy, dynamiczny, pełen mocy”. Podobnie jak jego starszy brat, czyli Golf GTI, nowe Polo GTI wyposażone będzie w światła LED do jazdy dziennej wbudowane w wloty powietrza na atrapie chłodnicy. Czerwony pasek nad pasem świetlnym świetlnym również został odziedziczony po Golfie GTI. Dzięki temu wygląda Volkswagena Polo będzie bardziej agresywny.

Volkswagena Polo

Producent jest ostrożny jeśli chodzi o podawanie informacji na temat danych technicznych Polo GTI. Dla przypomnienia obecnie produkowane Polo GTI wyposażone jest we wcześniej wspomniany motor 2.0 TSI o mocy 200 koni mechanicznych. Sześciobiegowa skrzynia manualna była dostępna, ale tylko przez jakiś czas. Prawdopodobnie po liftingu będziemy mogli mieć GTI jedynie z DSG. Obecnie taki zestaw pozwala na przyśpieszenie do pierwszej “setki” w 6,7 sekundy. Spodziewamy się, że GTI będzie dobrze wyposażone w standardzie. Volkswagen przyznał, że platforma, z której korzysta Polo przygotowana jest pod więcej mocy. Producent nie zdecydował się jednak na żadną mocniejszą odmianę. Najmocniejszym seryjnie produkowanym Polo zostaję więc zaprezentowana w 2012 roku wersja R WRC Street, której mocy wynosiła 217 koni mechanicznych.

Volkswagena Polo

GTI jest bardzo potrzebne w gamie Polo zważywszy na to, że Volkswagen kolejny raz nie wyposażył “seryjnych” odmian w silnik 1.5 TSI o mocy 150 koni mechanicznych. Dziwne. Seat Ibiza, czy nawet nowa Skoda Fabia wyposażone są w te jednostki, a najmocniejszy silnik w polo generuje 115 koni mechanicznych i ma pojemność 1-litra. Więcej informacji oraz datę premiery poznamy na początku czerwca. Również w tym miesiącu planowany jest debiut Polo GTI.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *