Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Jeśli powstałoby takie auto jak Subaru BRZ Cross, to japoński producent może skutecznie podebrać klientów wielu europejskim producentom i zgarnąć sporą część rynku

Toyota postanowiła wykorzystać możliwości Yarisa na kilka sposobów. Powstał sportowy GR Yaris, później pojawił się Yaris Cross i teraz do kompletu brakuje nam wersji Spider lub kombi. Ewentualnie można by się pokusić o wersję VAN, ale ta nie byłaby chyba aż tak spektakularna, a we wszystkich tych wariantach chodzi właśnie o to by wywoływały emocje. Wiemy, że model ten pojawi się również w gamie Lexusa, jednak tam wystąpi po nazwą BX. Pytanie tylko czy jest możliwe, aby rozwinąć nieco skrzydła i zaprezentować ten model pod logotypem Subaru? Taka wizja się pojawiła w głowie grafika o imieniu Kleber Silvia, który to postanowił zwizualizować nam, jak może wyglądać Subaru BRZ Cross.

Subaru BRZ Cross

Obecnie w gamie modelowej producenta jako SUV’y występują modele XV (Crosstrek), Forester i Ascent (niedostępny w Polsce). To świetna okazja, aby wprowadzić do gamy kolejny, mniejszy model i tym samym dotrzeć do nowej grupy odbiorców. Gdyby Subaru BRZ Cross powstało (nazwa oczywiście tylko podglądowa, może się zmienić i tak byłoby lepiej) to mogłoby rywalizować z takimi autami jak Peugeot 2008, Renault Captur, Opel Crossland czy KIA Stonic. Ten segment wyróżnia się wysokim wolumenem sprzedaży na przestrzeni ostatnich kilku lat i nie zapowiada się, aby to miało się zmienić w najbliższym czasie. Dodatkowo koszty produkcji takiego auta byłyby niższe niż w przypadku zupełnie nowej konstrukcji.

Tak naprawdę Subaru ma wszystkie narzędzia by stworzyć pełnoprawnego Crossover, który podbije świat. Do tego dysponuje technologią e-BOXER, która stale jest rozwijana i pozwoliłaby zaspokoić potrzeby emisji spalin w Europie. Jeśli faktycznie takie auto weszłoby do produkcji to znaczenie marki na rynku europejskim znacznie by urosło i pozwoliłoby to przyciągnąć do marki nowych klientów, nawet tych, którzy obecnie w ogólnie nie myślą o Subaru w kontekście zakupu nowego samochodu dla siebie. Pytanie czy producent faktycznie ma gdzieś z tyłu głowy taki pomysł i rozważa wprowadzenie nowego modelu na bazie Yarisa Cross do oferty.

Subaru BRZ

Foto. materiały prasowe producenta oraz Kleber Silva via Behance

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *