Megane RS to bez wątpienia udany samochód dla Renault, a w tym roku możemy zobaczyć odświeżoną wersję, która ma być jeszcze lepsza i jeszcze szybsza
Interesujących przecieków ciąg dalszy, czyli tym razem do sieci trafiły zdjęcia prasowe Renualt Megane RS po faceliftingu. Na razie tylko wersja RS, ale odmiana Trophy powinna mieć takie same zmiany. O odświeżeniu Megane mówi się już od dłuższego czasu, a po wprowadzeniu nowej generacji Clio oraz Captura pojawiały się spekulacje, że będą one znaczne oraz w szczególności dotkną wnętrze samochodu. Teraz gdy pojawiły się w sieci niespodziewanie fotografie to wiemy czego zmiany dotyczą i jak wielkie będą, ale czy aby na pewno coś się zmieniło? Na to pytanie odpowiedzieć mogą tylko fani modelu, a najlepiej byłoby urządzić konkurs kto wskaże więcej różnic, chociaż finalnie mogłoby się okazać, że coś się “zmieniło”, a Renault w ogóle tego nie ruszyło.
Patrząc na zdjęcia modelu aktualnie obecnego w sprzedaży oraz te z “przecieku” to ciężko dostrzec jakiekolwiek zmiany. Jednak podpowiadamy, dotyczą one świateł zarówno z przodu jak i z tyłu. Lampy zyskały dodatkowe dwa krótkie paski w górnej części. Charakterystyczny pas w lampach tylnych pozostał tak jak to było do tej pory. Jeśli szukacie jakiś pozostałych zmian to niestety ich nie ma (ewentualnie ich nie zauważyliśmy). Zatem czy to faktycznie jest facelfting, jeśli zmieniły się dwa paski w światłach, a nawet zderzaki pozostały bez zmian? Megane wygląda naprawdę dobrze i świeżo, ale mimo wszystko dodatkowa świeżość nie powinna zaszkodzić oraz byłaby mile widziana. Na zdjęciach widać, że zmienił się układ przycisków pod wyświetlaczem, lecz ten pozostaje sam w sobie bez zmian i nie Megane RS nie otrzyma systemu z Clio V, chociaż wygląda na to, że oprogramowanie zostanie zaktualizowane.
O zmianach pod maską nic nie wiadomo, chociaż pół roku temu mówiono o wzroście mocy do 350 KM. Teraz jest niemal pewne, że moc pozostanie bez zmian, a ewentualny wzrost nie przekroczy 15 KM względem obecnych wartości dla każdego wariantu. Premiera ma się odbyć w marcu podczas Geneva Motor Show, lecz z tak drobnymi zmianami Megane nie będzie najważniejszą premierą. Ciężko w ogóle powiedzieć czy opłaca się prezentować samochód na targach chyba, że Renault skrywa pod maską największą zagadkę i nagle zobaczymy 350 KM w podstawowym RS. Jednak taki scenariusz jest mało prawdopodobny.
Foto. Wilco Block
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments