Elektryczna rewolucja nadeszła i możemy tylko patrzeć jak kolejne marki do niej dołączają. Propozycja Porsche wydaje się kusząca
Porsche Taycan, które wywodzi się z koncepcyjnego Mission E już we wrześniu trafi do pierwszych klientów. Zamówionych zostało ponad 20 000 egzemplarzy, choć tak naprawdę nikt nie widział w pełni skończonego produktu i jest to kupowanie w ciemno. Taycan uznawany za silną konkurencję Tesli wciąż pozostaje zagadką, ale w Niemczech udało złapać się prawie, że produkcyjną wersję modelu. Co nowego wiemy ze zdjęć?
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2019/04/6bd8b751-2020-porsche-taycan-spy-shots-1.jpg)
Przede wszystkim znamy wygląd świateł zarówno przednich jak i tylnych. Te pierwsze będą wpuszczone głęboko w karoserię, jak to miało miejsce w Mission E, a tylna blenda jest prawie, że identyczna jak ta w nowym Porsche 911. Sama bryła samochodu to połączenie 911-stki z Panamerą po lekkich zmianach tu i ówdzie. Znamy też ostateczny kształt zderzaków i szyb, które dotychczas skrywane były pod kamuflażem. Złapana na zdjęciach wersja wyróżnia się ceramicznymi sportowymi hamulcami, które mogą zwiastować najmocniejszą odmianę Turbo, która to cechować ma się najlepszymi osiągami.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2019/04/49e17e15-2020-porsche-taycan-spy-shots-2.jpg)
Osiągi Taycana mają być godne Porsche i tak pierwsza setka to kwestia 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna przekroczy 250 km/h. Jako, że jest to auto w pełni elektryczne to zasięg jest równie ważny co moc i tak w Taycanie wynosi około 500 km. Może wydawać się, że to niedużo, ale Porsche chwali się, że auto posiada technologię 800V, która pozwala naładować w 4 minuty wystarczająco energii na przejechanie 100 km. Czy to zadowalający wynik? Jak na pierwsze w pełni elektryczne auto to myślę, że tak, ale kolejny model musi być znacznie w tej kwestii poprawiony chcąc zaistnieć na rynku.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2019/04/51d63223-2020-porsche-taycan-3.jpg)
Debiut odbędzie się we wrześniu i wtedy zobaczymy oficjalnie auto na drogach. Podobno do Polski trafi kilka egzemplarzy, więc będzie można podziwiać auto i u nas. Taycan nie będzie występować tylko w jednej wersji nadwoziowej i nieco później, bo w 2020 roku zadebiutuje odmiana Shooting Break, a nie wykluczone, że Porsche pokaże i inne wersje. Co powiecie na Taycana GT3 RS? Brzmi dobrze, a jakby na jednej baterii przejechał z 3 okrążenia Nurburinga to było by całkiem znośnie w rzeczywistości.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2019/04/b4e4ac69-2020-porsche-taycan-4.jpeg)
Foto. Carscoops
![](https://i0.wp.com/wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/04/261593316_2423533834448436_1041582224769417041_n.jpg?resize=100%2C100&ssl=1)
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.