Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Gdy cały rynek przeżywa wielki problem spadku sprzedaży, to marka Peugeot chwali się wzrostami i umocnieniem pozycji na rynku – jak to możliwe?

Zgodnie z informacjami podawanymi przez producenta portfel zamówień zwiększył się o 15% w porównaniu z 2019 rokiem, co jest niebywałym sukcesem, bo ogólna sprzedaż na rynku skurczyła się o około 15-20%, a w niektórych segmentach widać spadki nawet powyżej 30%. Do tego zgodnie z podawanymi informacjami, w pięciu z sześciu regionów odnotowano wzrost udziałów rynkowych: Europa: + 0,1 punktu, Bliski Wschód i Afryka: + 0,6 punktu, Eurazja: + 0,1 punktu, Indie oraz Azja i Pacyfik: + 0,1 punktu oraz Ameryka Łacińska. Zatem Peugeot ma co świętować, skoro z wielkiego kryzysu wyszli tak obronną ręką. Producent podaje, że kluczem do utrzymania dobrej pozycji były wcześniej zbudowane silne fundamenty.

Peugeot

Przyglądając się dalej rezultatom za 2020 rok, możemy wyczytać, że 25 krajów osiągnęło rekordowy udział w rynku i są to: Francja, Hiszpania, Włochy, Austria, Czechy, Japonia, Portugalia, Norwegia, Ukraina, Estonia, Łotwa, Słowenia, Grecja, Irlandia, Egipt, Islandia, Boliwia, Kolumbia, Ekwador, Peru, Dominikana, Meksyk, Republika Południowej Afryki, Arabia Saudyjska oraz kraje ASEAN (Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej). Niestety w tym gronie nie ma Polski, co na pewno nie umknie uwadze francuskiego zarządu firmy przy planowaniu działań na najbliższe lata.

Peugeot

Wśród najlepiej sprzedających się samochodów w Europie marki Peugeot można wyróżnić modele 208, 2008, 3008, Rifter i Partner. Jak widać są to głównie odświeżone propozycje producenta, co zresztą nie dziwi, bo swoim designem wprowadzają spory powiew świeżości. Producent się chwali, że z powodzeniem jest również realizowana strategia wzbogacania wyposażenia samochodów – jedną trzecią sprzedanych modeli stanowią najwyżej wyposażone wersje. To o 8,5 punktu procentowego więcej niż w 2019 roku. Nie mogło zabraknąć słowa o samochodach elektrycznych, ponieważ 1/10 wszystkich sprzedanych aut stanowią właśnie pojazdy o napędzie elektrycznym. Trend wzrostu zainteresowania elektrykami widać w całej branży i na pewno Francuzi będą chcieli to wykorzystać w niedalekiej przyszłości.

Peugeot 3008

Foto. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *