Outlander PHEV liderem mimo bliskiego zniknięcia z rynku

Niedawno japoński producent samochodów ogłosił, że od września tego roku wstrzyma eksport SUV-ów do Europy. Bez zwątpienia jest to strzał w kolano dla wszystkich dealerów, których głównym produktem sprzedaży były właśnie crossovery. Początkowo z rynku prawdopodobnie znikną modele ASX, Eclipse Cross oraz Outlander.

Oficjalnie marka podjęła taka decyzje z powodu chęci skoncentrowania swoich działań na rynku Azji Południowo-Wschodniej. Zaszkodzi to przede wszystkim dealerom, których głównym źródłem zarobku były właśnie SUV’y. Niezrozumiałym posunięciem jest wycofanie ze sprzedaży w Europie modelu Outlander PHEV, który jak wiemy jest najlepiej sprzedającym się autem typu “PHEV” na tym kontynencie.

Outlander

Producentowi udało się przezwyciężyć dobrze skutki korinawirusa. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku firma sprzedała 53 242 crossovery. Stanowiły one 64% całkowitej sprzedaży aut nowych. Tym bardziej dziwi więc wycofanie z rynku europejskiego oraz Wielkiej Brytanii najlepszych, pod względem sprzedaży, modeli marki.

„Nieprzerwana popularność Mitsubishi Outlander PHEV nie zależy tylko od technologii, niezawodności i wyrafinowanej jazdy, a znakomity serwis i wsparcie zapewniane przez naszą sieć dealerów były kluczem do jego sukcesu od samego początku. Rok 2020 był trudnym rokiem dla wszystkich, naszych klientów, naszych dealerów i wszystkich w Colt Car Company, ale już teraz zbieramy siły i pracujemy nad stworzeniem pozytywnego wyniku na resztę roku i nie tylko ”

 Dyrektor Mitsubishi Motors UK-David Rodriguez
Outlander

Jak wynika z informacji prasowych nowa generacja Outlander’a pokazana będzie w przyszłym roku i niedługo później trafi do sprzedaży. Wyposażony będzie w zupełnie nowy układ hybrydowy, który na celu będzie miał zmniejszenie spalania paliwa, ale również poprawi osiągi auta. Jak powiedział producent zmieni się również jakość wykończenia wnętrza, a w specyfikacji widnieć będą technologie, które jak dotąd nie znalazły swojego miejsca na pokładzie SUV’a. Ale czy nowy Outlander będzie dostępny w Europie? Tego nie wiemy.

Foto. materiały prasowe producenta

Oficjalne stanowisko Mitsubishi Motors Polska:

Hej, dla czytających ten artykuł mamy parę informacji. Ponieważ w tekście pojawia się fragment jakoby Mitsubishi miało zniknąć z Europy, chcieliśmy zabrać w tej sprawie głos. Ta informacja, która co jakiś czas pojawia się w sieci, jest nieprawdziwa i stanowi sporą nadinterpretację. Zmiana w funkcjonowaniu Mitsubishi w Europie polega na uchwaleniu tymczasowej decyzji o zamrożeniu premier nowych modeli. Modele, które aktualnie mamy w ofercie, będą wciąż w sprzedaży. Pogłoski o wstrzymaniu dostaw do Europy modeli ASX, Eclipse Cross i Outlander są nieprawdziwe. Dostawy są kontynuowane, a w naszych salonach wciąż oferujemy pełną gamę tych modeli.

Zmianie nie ulegnie również szereg oferowanych przez nas usług posprzedażowych, takich jak serwis i naprawy gwarancyjne. Co więcej, nasza sieć salonów, ASO i serwisów również będzie działała w niezmienionej formie. Zamrożenie premier modeli jest motywowane kryzysem spowodowanym epidemią. Jest to racjonalna odpowiedź na aktualną sytuację ekonomiczną oraz na zmianę w preferencjach konsumenckich, jako że klienci są coraz bardziej zainteresowani kupnem aut używanych.

Mitsubishi Motors Polska prowadzi aktywne działania w kierunku wzmocnienia działań na rynku aut używanych oraz w kierunku inicjacji własnego programu odkupu aut używanych w naszej sieci dealerskiej. Obawa, że brak premier wypchnie Mitsubishi z rynku jest niesłuszna. Żyjemy aktualnie w niepewnych czasach i wiemy, że klienci poszukują głównie solidnych używanych aut i takie oferujemy w naszym programie aut używanych. Czytających to posiadaczy Mitsubishi chcieliśmy też poinformować, że globalną polityką Mitsubishi Motors jest gwarantowana dostępność części zamiennych przez okres dziesięciu lat od zakończenia produkcji modelu. To tyle, pozdrawiamy.